RSS

Covered in bees!

10 Jan

Så hur vill du ha ditt kaffe?

Kollegan tycker att promenaden från vårt stamställe till kontoret får hämtlatten att svalna för mycket. Hon vill egentligen helst dricka direkt eller ha kaffet i en isolerande och uppvärmd mugg.

Och jag tycker precis tvärtom.

Mjölk i kaffet är bra – den kyler ner kaffet till lämplig dricktemperatur. Latte har ju uppvärmd mjölk, så då passar det utmärkt med tre minuters promenad för att få drickvänlig temperatur på kaffet.

Ja, om ni undrade alltså.

Ibland kan det ju blir lite väl kallt. Som när man förlorar sig i arbetsuppgifterna och glömmer bort hämtkaffet. Då funderar till och med jag på om jag inte borde köpa den där usb-plattan som jag önskade mig redan häromåret. Men jag får aldrig tummarna loss och nu har jag lärt mig dricka rumskallt kaffe också. Hej, man ska vara anpassningsbar!

Egentligen är jag sån där bakåtsträvare som gillar vanligt bryggkaffe med en rejält skvätt mjölk snarare än uppfluffad caffe latte. Men på stamstället gör de ”bryggkaffe” via espressomaskinen och det är ungefär lika lyckat som att göra espresso i en vanlig kaffebryggare. Alltså beställer jag en latte med dubbel espresso och tycker livet är rätt ok ändå.

Fast jag funderar allvarligt på att köpa en termosmugg. Inte för temperaturen, gubevars, utan för miljön. Det känns inte helt bra att ta med sig en pappmugg flera gånger i veckan. Får väl lära mig att gilla varmt kaffe också då för i en sån mugg tar det ju flera timmar innan kaffet blir kallt!

Och för er som inte fattade rubriken – kolla underbara Eddie Izzard:

 
1 kommentar

Skrivet av på 10 januari 2008 i trivia

 

Ett svar till “Covered in bees!

  1. Molly

    12 januari 2008 at 8:13

    Hahahaha! Nu förstår jag rubriken! Hahahaha!

     

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

