RSS

Jag skriver dig från mitt kontor som kommer att vara en enorm fördel för oss båda

14 Jan

Fick ett ”nigeriabrev” på mailen idag, fast från England. Och underbart dåligt översatt till svenska, vilket var enda anledningen till att jag läste vidare. Som de anstränger sig, de där spammarna. Det är nästan så att man vill höra av sig bara för att tacka för det goda skrattet man fick sig av att läsa det här stycket:

Vid valet av kontaktar du är upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, särskilt med tanke på hur känsliga de transaction.and sekretessen här. Nu är vår bank har väntat på någon av de anhöriga att komma upp för påståendet men ingen har gjort that.

Upphetsning av geografisk karaktär… Är det typ som när Morgan Pålsson ser sin kropp som hela sydostasien och det händer en olycka i södra Thailand? Fast trevligare?

Nähä, dags att börja jobba, för ingen har gjort that åt mig.

 
3 kommentarer

Skrivet av på 14 januari 2009 i trivia

 

3 svar till “Jag skriver dig från mitt kontor som kommer att vara en enorm fördel för oss båda

  1. Kraka

    14 januari 2009 at 11:19

    Jag vill också bli upphetsad av geografisk karaktär! Det låter både storslaget och underbart. Skulle behöva en riktigt himlastormande upphetsning… :-)

     
  2. A N N I K A

    14 januari 2009 at 15:09

    Fast av geografisk karaktär blir det kanske en mer jordnära upphetsning? ;o)

     
  3. Anna

    15 januari 2009 at 11:26

    Ha ha ha ha ha! Helt underbart. Finns det folk som fortfarande går på det här??

     

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

