RSS

Lördagspromenad

19 Sep

Tog en lång promenad i lördags, när solen strålade och älsklingen hade övergivit mig för en golfrunda. Först satt jag en stund på altanen och funderade på om jag borde göra något mer av dagen – det var så ljuvligt skönt där i solen, precis lagom varmt utan att bli svettigt. Men så tänkte jag att jag kunde ju ta med kameran och fotografera höstens intåg. Bara det att det var inte så vansinnigt höstigt, man fick faktiskt leta efter höstfärgerna. Men solsken fick jag, och jag lyxade till det rejält med en Toast Skagen på Holmen, en restaurang som ligger på en av båtbryggorna nere i småbåtshamnen. Satt där i solen och njöt av allt: solen, vattnet som kluckade mjukt mot båtarna, utsikten mot Grand Hotel, den goda lunchen. Sen promenerade jag ett varv runt Restaurangholmen innan jag styrde hemåt igen – med kort stopp för kaffe, också i solen, på Stationshuset. Var rätt trött i kroppen när jag kom hem, men med de mentala energidepåerna rejält påfyllda.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 19 september 2011 i trädgård

 

4 svar till “Lördagspromenad

  1. Ariadne

    19 september 2011 at 20:32

    Vilka fina bilder! Och du är jättebra som promenerar (så du till och med får träningsvärk). Heja dig!

     
  2. lfnanna

    19 september 2011 at 21:37

    Härliga bilder! :)

     
  3. Sanna

    19 september 2011 at 23:05

    Vad härliga foton! Och bra promenerat även om bieffekten i höfterna inte är någon höjdare.

    Kram!

     
  4. דינה

    20 september 2011 at 10:36

    Vilka fina bilder!

     

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

