RSS

När kan man köpa stl 36?

11 Maj

Jovars, det funkar fortfarande med den så gott som kolhydratfria kosthållningen. Jag känner igen huvudvärken från förra gången. Nån slags abstinenssymtom, gissar jag. Vet att det släpper efter ett par dagar, men just nu är det rätt jobbigt.

Gårdagens middag: Ugnsstekta laxfiléer (massor av citron, dill, svartpeppar, salt, 20 minuter i 175 grader varm ugn), grön sparris, citronhollandaise och sen blandad sallad. Vilket är en fullt normal middag hemma hos oss, så det kändes verkligen inte konstigt.

Värsta sötsuget vid eftermiddagens kaffepaus stoppades med en handfull rostade mandlar. Nu har jag dessutom outat min strikta diet (åh vad tråkigt det låter med diet) så kollegorna kan hålla ögonen på mig. Svårare att fuska – och kanske lättare att inte fuska.

Idag har jag druckit en stor proteinsmoothie till frukosten (mjölk, proteinpulver, jordnötssmör, några jordgubbar för smakens skull). Kanske inte riktigt så mycket som jag borde haft till frukost, men jag var så trött och har värk i kroppen, så jag orkade inte pyssla med något mer komplicerat. Lunchen blir sallad med tonfisk och 2 kokta ägg. Middag har jag inte riktigt bestämt än. Älsklingen och styvdottern ska ut och äta ikväll eftersom hon fyller år, men jag har min kör ikväll så jag äter något snabbt hemma innan jag sticker dit. Kanske kyckling och sallad? Vi får se.

Ute är det strålande sol, på kontoret är det varmt trots öppet fönster. Och jag är så jäkla sugen på glass…

 
5 kommentarer

Publicerat av på 11 maj 2006 i mat, vikt

 

5 svar till “När kan man köpa stl 36?

  1. Karin

    11 maj 2006 at 19:03

    Vad duktig du är! Verkligen! Jag sitter här en stund till och hoppas att det smittar av sig…

     
  2. Anna

    12 maj 2006 at 8:04

    Mitt svar på din fråga i rubriken är: Skämtar du????

    Jag gick direkt från 170 cl till damstorlek 40… 36 har aldrig funnits i mitt liv. ;-)

     
  3. Annika

    12 maj 2006 at 8:54

    Va? Menar du att det inte är realistiskt? ;o)
    Jag hade faktiskt stl 36 när jag gick på gymnasiet. Jäklar vad smal jag var då!
    Nu blir jag väldigt glad om jag på sikt får på mig stl 40.
    Känns det rimligare?

     
  4. Anna

    12 maj 2006 at 9:12

    I alla fall behöver jag inte känna mig som en jätte… ;-)

     
  5. Molly

    13 maj 2006 at 16:26

    I nästa vecka kommer min huvudvärk att komma, då skall nämligen jag – återigen – börja äta mer hälsosamt. (Diet – vad är det?)

     

Kommentera

 
