RSS

Resfeber och annan krasslighet

31 Maj

På fredag åker jag med kören till S:t Petersburg. Det ska bli så himla spännande! Jag menar – S:t Petersburg! Där har man ju verkligen inte varit. Nu har jag visserligen inte varit på så många andra ställen heller, är inte så vidare berest, men Ryssland är ju inte nåt ställe dit man hade åkt på sällsynt solsemester iallafall.

Har lite resfeber; förväntan och pyttelite oro som bubblar runt i kroppen. Vet inte så mycket om var vi ska bo, hur det ser ut, hur maten blir… Vet inte så mycket om resan alls, vilket är ovant eftersom jag alltid brukar ha koll på sånt. Har planerat läger och semestrar och en massa annat och alltid varit en av de som hållit i trådarna. Nu ska jag bara följa med och lita på att nån annan har fixat allt till det bästa, tänkt på allt. En liten övning i att släppa kontrollbehovet för mig, måste jag erkänna.

Undrar lite över hur mycket pengar man ska ha med sig – eller om det räcker med Visakortet? Hur blir vädret, är det nåt speciellt man ska tänka på att ta med sig, vad ”ska” man shoppa i S:t Petersburg? Har försökt läsa på lite i förväg, men inte riktigt hunnit. Som sagt – en övning i att go with the flow får det nog bli.

Vi har ett späckat schema med sightseeing på alla ställen-man-måste-se, middagar, kanske balett – och så ska vi ge två konserter där.

Och just därför har jag de senaste dagarna åkt på nån halsinfektion som får rösten att bli allt sämre. Imorse försökte jag sjunga upp, bara för att se om rösten håller. Det gör den inte. Det är ytterst tveksamt om jag klarar av att sjunga på genrepskonserten ikväll. Gissa hur besviken jag känner mig? Tänk om rösten helt ger vika och jag inte kan sjunga på resan heller?

Vågar knappt tänka tanken ”tänk om jag blir sämre och får feber” – för då vet man ju vad som händer. Istället jobbar jag på och försöker låtsas som om det regnar. Det funkar jättebra – det har ösregnat i säkert ett dygn nu. Så den här resan ska säkert bli bra den med. Måste bara komma ihåg att impregnera jackan.

 
7 kommentarer

Publicerat av på 31 maj 2006 i resa, semester

 

7 svar till “Resfeber och annan krasslighet

  1. Anna

    31 maj 2006 at 11:35

    Klart att det förmodligen hade varit kul att vara med om konserterna, men annars får du ju en jäsig semester i St Petersburg, där du kan luta dig tillbaka och dricka varmt te medan de andra övar. Eller? ;-)

    Det ordnar sig, det gör det alltid.
    Det löser sig, så brukar allt bli…

    :-D

     
  2. Annika

    31 maj 2006 at 13:11

    Poängen med semestern är ju att vara där med kören. Vill inte sitta själv och dricka te. Det är som att vara på skidsemester och inte åka skidor… Alla andra har kul och jag bara sitter och väntar på att de ska bli klara med det roliga. Typ.
    Fast lite mer annat att göra också, så klart.

     
  3. Anna

    31 maj 2006 at 14:33

    Jag har ett ord till dig: MIMA.

    Då kan du ju låtsas att du sjunger och vara med kören ändå.

    Äsch, glöm det. Jag vet att det inte är samma sak. ;)

    KRYA PÅ DIG! (Fast du är ju inte sjuk…)

     
  4. Helena M

    01 juni 2006 at 9:38

    Shit vad spännande med S:t Petersburg! I de trakterna har jag aldrig varit – alltså öster om Stockholm (ha ha!). Eller, kanske, hur blir det egentligen med Budapest…? Äsch, skitsamma – ha det så kul och tänk på att rysk vodka säkert dödar alla baciller och virus man kan tänka sig!

     
  5. Caroline

    01 juni 2006 at 9:45

    Är det S:t Petersburg som hetter Leningrad förut?
    I så fall var jag där på skolresa 1985 med gymnasieklassen, kul!

    Hoppas din hals håller inför resan nu!

    Kram Caroline

     
  6. Molly

    01 juni 2006 at 12:18

    Japp, S:t Petersburg och Leningrad är samma stad.

    Jag hade haft med mig cash. Jag har en känsla av att risken att de drar kortet två eller tre gånger extra finns. Typ. ”Cash is king.”

    Ha så himla, himla, hiiiiimla kul!!

    *kramar*

     
  7. KarinL

    07 juni 2006 at 14:49

    Trevlig resa!

     

Kommentera

 
