RSS

Den här värmen gör mig galen!

26 Jul

Duschar kallt på morgonen och är två minuter senare svettig igen. Äter kall yoghurt till frukost och dricker en halv liter vatten. Cyklar så långsamt jag bara kan utan att cykeln välter. På tåget in till stan är det kvavt, trots att alla fönster är öppna (vilket medför att man inte ens hör när man pratar med sig själv och än mindre eventuell musik i sin mp3-spelare). Har lust att stanna en lång stund i första bästa (skuggiga) gränd i Gamla stan, men tar mig tappert upp till kontoret. Där är det närmare trettio grader och luften går nästan att skära med kniv. Öppnar fönster i fåfäng förhoppning om tvärdrag eller åtminstone viss luftgenomströmning. Ha! Efter mindre än en timme på jobbet är jag alldeles klibbig av svett.

Som kloka, men lika desperata, Anna sa igår: Kan det inte vara en helt normal svensk sommar med 18 grader och REGN???

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 juli 2006 i väder

 

2 svar till “Den här värmen gör mig galen!

  1. Miriam

    26 juli 2006 at 8:34

    Hahahahaha!
    Vad roligt det lät det där att du cyklar så långsamt du kan utan att cykeln välter, jag tror jag dööööör! :-)

    Men visst, det är varmt. Och jag ska inte vara ute i solen, då får jag utslag.

    Vilken tur att jag är ensam hemma och får städa hela tiden ;-)

    *svaaaaaaaala sommarkramar*

     
  2. Anna

    26 juli 2006 at 8:51

    Jag jobbar hemma idag. Känner mig bakis trots att jag inte drack annat än vatten (och mycket) igår. Så jag jobbar och vilar om vartannat underdagen idag. :(

    Och så säger de på väderleksrapporten att ”det blir kallare mot slutet av veckan”. Jaja det tror jag på när jag ser det…

    Med det här vill jag egentligen bara säga: du har mina sympatier…

     

Kommentera

 
