RSS

Tjugofem?

26 Jul

Snodde en utkastad utmaning hos Karin – bara för att jag gillar sånt här. Listor, frågeformulär, undersökningar. Är barnsligt svag för sånt och retar mig varje gång jag inte hinner svara på ett av de mail med ”bara några frågor” som dimper ner i mailboxen med ojämna mellanrum. Och undrar i samma andetag varför jag inte blir utmanad oftare…? (Ok, nån koppling till tidsbristen kan det ju ha vid närmare eftertanke)

Fem saker i min frys

  1. isbitar (ett måste till drinken såväl som till vattnet jag dricker till maten)
  2. finhackade örter (såna där från Findus, inte mina egna alltså)
  3. bär (hallon, jordgubbar, blåbär till smoothies och smulpaj – och nej, inte mina egna det här heller, utan ärligt köpta på ICA och Willys)
  4. räkor (som jag ska äta när inte skaldjursallergiska älsklingen är hemma)
  5. rester från tidigare middagar (just nu: korv stroganoff, lördagsröra, fisksoppa)

Fem saker i ”min” bil

  1. kartbok (Sverige)
  2. isskrapa (snart är det jul)
  3. solglasögon (i bästa fall,har en viss benägenhet att ta med dem in i huset och sen inte ta med dem ut igen)
  4. fram tills igår: rejält övermogen banan som styvdottern glömde där när vi körde hem från semestern (vem behöver doftgran?)
  5. packrem att spänna fast matkassar med så att de inte välter

Fem saker i min garderob

  1. jeans och byxor (varav några inte passar eller har passerat sitt bästföredatum)
  2. toppar (vardags och fest – och jodå, flera som jag aldrig använder)
  3. skor (nästan alla används – har inte så många nämligen)
  4. kavajer (en mörk och en ljus – båda används flitigt)
  5. väskor (allt från festväska till stor ryggsäck, med tonvikt på praktiska väskor)

Fem saker i min handväska

  1. plånbok
  2. nycklar
  3. SL-kort
  4. försvarets hudsalva
  5. mobil

Fem personer att langa vidare till

  1. Molly
  2. Anna
  3. Helena
  4. Molina
  5. Miriam

Ha! Jag kom på fem stycken!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 26 juli 2006 i trivia

 

4 svar till “Tjugofem?

  1. Anna

    26 juli 2006 at 8:48

    Vad är lördagsröra för något?

     
  2. Molina

    26 juli 2006 at 20:11

    Jösses, ska jag behöva försöka tänka i den här värmen? Saker i frysen… Hm, tror jag kryper in själv och kyler av mej och då får inga fler saker plats. Ha ha… Det var lätt ordnat! *s*

     
  3. Annika

    27 juli 2006 at 7:22

    Lördagsröra är en jättegod köttfärsröra: finstrimlad vitkål och lök (ev vitlök) fräses till det är mjukt, sen lägger man i köttfärs och bryner det. Kryddas med curry, svartpeppar, salt, paprikapulver… Man tar vad man känner för, men just curry är viktigt. Vi äter röran i pitabröd, A som jag fick receptet av äter den med franskbröd till.

     
  4. Anna

    27 juli 2006 at 11:00

    Hmmm… Låter som ett alternativ för middag någon gång när värmen har försvunnit…

     

Kommentera

 
