RSS

Knappt man tror det

27 Jul

Idag känns det svalare på kontoret. Har dessutom sovit så himla gott i natt, utan att trassla in mig i svettiga lakan. Är det månne ett väderomslag på gång? Väderleksrapporten imorse antydde regn och något lägre temperaturer, men nu när jag skrivit det här kommer väl den lilla fronten att dra förbi strax öster om yttre skärgården. Lagen om alltings jävlighet, ni vet.

Tyst och stillsamt är det iallafall här på kontoret idag. Inte nog med att vi är få som jobbar – telefonerna la av i förmiddags och har fortfarande inte återhämtat sig. Så jag får ostört ägna mig åt pappershögarna. Korrekturläsningen snart klar, sen ska jag sätta tänderna i fyra kvalitetssäkringsdokument som ska sammanställas till ett enda gemensamt. Inget man löser i en handvändning, och kanske inte direkt en av mina favorituppgifter, men det är väl bara att ta tag i det.

 
1 kommentar

Publicerat av på 27 juli 2006 i jobbet, väder

 

Ett svar till “Knappt man tror det

  1. Paula

    28 juli 2006 at 9:45

    Ja jag erkänner, jag tycker enormt synd om alla kontorsråttor och butiksbiträden och andra som nu inte ens behöver lyfta ett papper för att svetten skall lacka…hur det går att hålla ordning i hjärnkontoret förstår jag ännu mindre! Hoppas du får en fin helg när denna fredag väl är avklarad!

     

Kommentera

 
