RSS

Are we there yet?

04 Aug

Fortfarande varken kakor, godis eller glass. Fast ikväll blir det nog lite glass efter maten. Hämtar dottern på Bromma om några timmar – supermys! – och sen blir det hennes önskemiddag: flygande jakob och till efterrätt antagligen glass och hallon. Eller nåt annat gott. Då kan jag ju inte sitta där som en martyr och låta bli att äta. Tror inte på att helt avstå från allt gott – däremot tror jag det är en god idé att inte använda sötsaker som tröst. Precis som man inte ska dricka alkohol som tröst.

Efterdyningarna av ångesten ligger kvar som ett tunt filter mot omvärlden. Känner mig stundtals märkligt frånkopplad och oengagerad. Likgiltigheten som en motvikt till de intensiva känslor som kommer i svall när man dras in i panikångestens gränslösa zon. Inte ens InDesign får mig att känna arbetslust. Istället städar jag, sorterar in i pärmar, uppdaterar tidsplaner, svarar på mail. Småpetande som inte leder framåt, men åtminstone inte drar mig bakåt heller. Ibland är rutinuppgifter skönt att vila i.

 
1 kommentar

Publicerat av på 04 augusti 2006 i depression, mat

 

Ett svar till “Are we there yet?

  1. Anna

    04 augusti 2006 at 12:06

    Nej du har rätt! Om man är medveten om att man är svag för något ska man absolut inte börja använda det som någon slags själv-muta. Det är då man får problem…

    (Jisses, 8 bokstäver i word verification, hög risk för felknappning…)

     

Kommentera

 
