RSS

Paltkoma

08 Aug

Har just klämt i mig en wrap med sallad och kycklingröra. Så himla gott, men hej vad mätt man blir! Skulle ni ha vägarna förbi Gamla stan, så kan jag varmt rekommendera Järnets Deli på Järntorget, precis i hörnet mot Österlånggatan. Där fixar de sallader eller wraps medan man väntar och det finns hur mycket smaskiga tillbehör som helst att välja på. Plus himla trevlig personal som är genuint intresserade av kundernas önskemål och förslag. Är snart stammis där – mina rikskuponger går plötsligt åt varje månad, för jag köper lunch därifrån hur ofta som helst.

Annars kan jag meddela att jag, precis som jag misstänkte, åt glass i fredags. Och en bit choklad i lördags. Det var suveränt gott; Sias nya (?) Dulce de Leche kan också rekommenderas. Har tänkt försöka mig på att även denna vecka avstå från sötsakerna under vardagarna åtminstone. Igår fick jag göra undantag – är man på kalas tycker jag nog att man ska äta lite av tårtan. Men idag är det frukt som gäller.

Och kaffe. För efter dagens wraplunch behöver jag något som står mellan mig och att sova lutad mot tangentbordet. Man får så fåniga märken i pannan av sånt.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 08 augusti 2006 i mat, må bra

 

3 svar till “Paltkoma

  1. Molina

    08 augusti 2006 at 12:21

    Ja och inte kan man luta huvudet mot tangenbordet så det bildar små piffiga uppmaningar eller dylikt heller :0)

     
  2. Karin

    10 augusti 2006 at 10:05

    Meh! Nu blev jag ju sugen ju…
    Jag som varit godisfri i 4 dagar! Nytt personligt rekord!

     
  3. Anna

    10 augusti 2006 at 13:25

    Det var ett långt paltkoma…

    ;-)

     

Kommentera

 
