RSS

Omkörningsfil

15 Aug

Det brukar vara mycket att göra på jobbet, men den här veckan är det bara förnamnet. Igår jobbade jag 11 timmar och var ändå inte klar när jag åkte hem. Idag lanserades delvis ny hemsida – och som sagt, allt är inte klart. Funktionerna är inte helt färdigtestade, men verkar vara bra nog. Bakomliggande finns en hel del kvar att göra.

Samtidigt har vi deadline på vår stora kongresskatalog och flera sidor där är fortfarande inte fixade. Mitt jobb. Imorgon är det möte halva dan, som ska förberedas. Också delvis mitt jobb. Och så vidare.

Men jag gillar mig själv när det är så här. Jag funkar bra nära deadline. Blir fokuserad, effektiv – och lugn. Alla sinnen skärps, tankearbetet går i snabbaste filen. Adrenalinkick, I guess. I dag har jag fått hur mycket som helst ur händerna och visst är jag trött, men det funkar ändå. Tröttheten märks först när jag går härifrån. På tåget hem är det svårt att hålla ens den enklaste tanke på plats.

Har inget emot att jobba över, när det som nu inte beror på att nån chef inte bemödat sig om att se till att vi har full bemanning och välplanerat arbete, utan på att vi har en tillfällig arbetstopp som inte kunde planerats bort. Fast säg inte det till chefen – jag måste ju kunna hävda att övertiden definitivt måste kompenseras med högre lön, eller hur? ;o)

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 augusti 2006 i jobbet, stress

 

Kommentera

 
