RSS

Måste bättra mig

21 Aug

Igår var jag, för första gången på alldeles för länge, ute och gick. Inte en strosande promenad utan långt och i rask takt, dessutom en stor del av sträckan i skogsterräng.

Idag har jag träningsvärk i benen och häcken. Aj!

Herregud, jag måste verkligen gå oftare. Det kan inte vara normalt att få träningsvärk efter en promenad. Det är ju så himla trevligt att promenera dessutom. Fem minuter från mitt hus går jag rakt in i Skogsö naturreservat, med stigar och blandskog och blåbärsris och klippor. En bit in på promenaden går jag längst havet, men fortfarande i skogen. Hur vackert som helst. Där kan man pausa ute på en solvarm klippa om man vill, och njuta av vågskvalpet. Mår bra i själen av den promenaden. Så varför är jag inte där flera gånger i veckan? För att jag är så slö och bekväm av mig – orkar inte gå ut när jag väl kommit hem från jobbet och satt mig ner. Låtsas att jag inte hinner, men egentligen är jag bara lat.

Imorgon börjar jag med yoga. Ett år sen sist, så jag har anmält mig till nybörjarkursen igen. Annars kommer jag väl att vara död på onsdag morgon. Nu får jag nöja mig med vrålträningsvärk. Trevligt dock att älsklingen ska följa med – på helt eget initiativ. Han har nämligen fått tips av en kompis att med yoga blir man smidigare (sant) vilket förbättrar golfsvingen. Hehe. Tror inte han räknar med träningsvärken de första veckorna då. Men krävs det löften om förbättrad golf för att få sällskap på träningen så visst. Nästa säsong kanske vi rent av kan kolla om jag har nån som helst läggning för golfsvingar.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 augusti 2006 i träning

 

Kommentera

 
