RSS

TGIF!

01 Sep

Oj vad det snurrar i huvudet just nu!

Den här arbetsveckan har varit rejält stressig och splittrad. Men kul ändå, vill jag tillägga. Trots att det är (för) mycket så trivs jag med jobbet. Det är en rätt skön känsla att ha kryssat av så mycket på attgöra-listan och att ha lyckats lösa så många problem. Men visst hade det varit rätt skönt att slippa just det här att man aldrig riktigt hinner bli klar med det man påbörjar förrän man måste släppa och börja på nåt nytt. För många bollar i luften, helt enkelt. Skrivbordet är fullt av små lappar med påbörjade saker – kolla varför den fakturan inte gått ut, ring besked till X när Y har levererat filen, läs igenom det här, svarade på det där, gör några piffiga exceldiagram av de här femton sidorna statistik – för om jag inte skriver ner så kommer jag med största sannolikhet att glömma bort hälften nästa gång telefonen ringer. Och vakna kallsvettig på lördag natt när jag kommer på det där jag absolut inte fick glömma att göra innan jag gick hem idag…

Nu ska jag bara avsluta här – vilket låter som en enkel sak, men jag brukar hitta fler grejer jag måste göra när jag röjer det sista på skrivbordet. Gillar att komma till ett ”rent” skrivbord när jag börjar arbetsdagen. Något som för övrigt fått många av mina tidigare kollegor att gissa att mitt skrivbord hemma måste vara så himla strukturerat också. Fel. Hemma är det rörigt och högar som växer och kaos snarare än ordning. På jobbet däremot är jag väldigt ordningsam.

Eh. Vad var det nu jag skulle skriva om? Jo, just det…

Det ska bli så skönt att komma hem. Lägga upp fötterna, för en gångs skull ta en kall öl och några ostbågar. För det är jag banne mig värd ikväll!

I helgen ska vi städa. Hurra.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 01 september 2006 i jobbet, stress

 

Kommentera

 
