RSS

Jodå, det är bra

10 Sep

Varför svarar man nästan alltid på hälsningsfrågan ”Hur är det?” med reptilhjärnan? Jomen, det är strålande. Jag har visserligen feber som kommer och går, ryggvärk och alldeles för skitmycket att göra på jobbet, men det är så bra så. Strålande, faktiskt. Foten i kläm? Jajamänsan!

Igår tog jag tåget västerut och grattade Molina på födelsedagen. Så himla trevligt att ses igen – lite bisarrt att vi ses mer sällan nu än när jag bodde i Skåne. Som vanligt säger vi att vi måste skärpa oss, men ja… livet kommer ju emellan. Men hon är en sån där vän som det är plättlätt att återuppta samtalet med, oavsett hur längesen det var sen vi sågs. :o)

Var trött redan innan jag åkte och hade dessutom underskattat utomhustemperaturen. Det har ju faktiskt varit lite svalt ett tag, så jacka kändes inte alls konstigt. Men den där koftan i väskan kanske var lite överkurs… fast man vet aldrig… Men jag svettades floder redan på tåget dit. Det kan ha varit en släng feber också, jag vet inte. Hade iallafall klart för mig att det blir en kort visit – sen skulle jag hem och sova. Fast det blev inte riktigt så.

När jag satt på tåget ringde älsklingen och meddelade glatt att våra kompisar skulle på Mamma Mia senare på kvällen – och deras sällskap hade fått ge hastigt återbud. Så nu skulle vi följa med. Min första instinktiva reaktion var ”det går inte!!!”. Orkade inte mentalt ställa om mig från hem-och-sova till teaterbesök. Märkligt hur svårt det är att vara flexibel när man är stressad och trött. Känner inte igen mig själv när jag är så där tvär och negativ. Tänkte några varv till och insåg att jag skulle ju hinna – och eftersom jag redan hade kalaskläder på mig, så var det ju egentligen inga problem.

Blev en riktigt trevlig kväll. Mamma Mia var roligare än förväntat, och även om jag var trött så uppskattade jag kvällen. Vilken tur att vi följde med, att älsklingen inte lyssnade på min gnällig motsträvighet!

Idag har jag mest sovit och legat i sängen med en bok. Känner mig helt slut. Men jag har i alla fall nästan helt lyckats förtränga tankar på hur fruktansvärt mycket jag har att göra imorgon och resten av veckan.

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 september 2006 i må bra, stress, vänner

 

Ett svar till “Jodå, det är bra

  1. Eva

    12 september 2006 at 18:31

    Åh, Mamma Mia, den skulle jag också vilja se. I och för sig skulle jag kunna tänka mig att gå och se precis vad som helst just nu, det var alldeles för länge sen jag var på teater/musikal/… men Mamma Mia hade varit extra kul att se. Tur du gick trots att du kände dig hängig, annars hade jag blivit besviken på dig. ;-)

     

Kommentera

 
