RSS

Om Annika själv får välja

13 Sep

Tänker inte klaga på mitt jobb. Visst är det galet mycket att göra just nu och visst känner jag av stressen både mentalt och i kroppen. Samtidigt har jag jäkligt kul. Lär mig, utvecklas. Inte en enda gång sen jag började har jag tänkt att jag kanske skulle vilja ha ett annat jobb.

Fast just nu längtar jag efter en helt ledig dag – och att baka. Vill testa nya recept och baka gamla favoriter. Mjuka kakor, småkakor, kladdkakor, muffins, praliner… bröd… Det låter kanske inte som en ledig dag, men för mig är det ultimat avkoppling att pyssla med väldoftande ingredienser en hel dag.

Fast vad ska man göra med alla godsaker sen? Ingen bra idé att äta allt när man försöker gå ner i vikt. Gömma i frysen funkar inte heller – vissa i hushållet äter bondkakor direkt från frysburken och vips är de slut ändå.

Kanske kan sälja till förmån för välgörande ändamål? Eller bjuda kollegerna. För jag vill verkligen baka!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 13 september 2006 i må bra, stress

 

3 svar till “Om Annika själv får välja

  1. Anna

    14 september 2006 at 7:14

    Baka till kollegerna!! Det gjorde jag i förra veckan, och alla pratar fortfarande om mina kakor! ;-D Klart att jag smakade en liten bit i fredags (Hallåe! Kladdkaka med kanel i!!!), men den här veckan när folk har ätit rester har jag avstått med gott humör. Förra veckan var lite jobbig ur viktminskningssynpunkt, men den här veckan glider jag fram igen… ;-)

     
  2. Molly

    14 september 2006 at 8:56

    …eller så kommer du ner till Skåne med ett gäng kakor. :)

     
  3. trulsa

    14 september 2006 at 11:34

    Annars går det bra att buda till Göteborg! :P

     

Kommentera

 
