RSS

Så gick ännu en dag

20 Sep

Har ägnat några kvällstimmar åt att få undan surdegar här på jobbet. Så himla skönt att få bort en massa småhögar – och att pricka av i attgöralistan. Inte för att listan är ens i närheten av tom… ånä, så bra är det inte. Så många timmar orkar jag inte jobba. Men det är ändå skönt att få bort grejer. Sånt man aldrig hinner när telefonen ringer och kollegor drar i en från alla håll för att få hjälp, svar på frågor, lämna felrapporter och allt annat som jag just nu är behjälplig med.

Känner mig lite lätt splittrad och vimsig när jag inte får slutföra en enda grej i samma veva som jag påbörjat den. Känner mig lite lätt stressad över att inte ha någon fritid -jobbar så intensivt att jag knappt orkar något på kvällarna.

Och helgerna är också bokade. När ska man hinna göra ingenting? Och när ska jag hinna baka? Blev inget förra helgen – dottern fick akut längtan och blev hastigt inbokad på fredagsflyget, så helgen gick åt till umgänge. Myspys, så klart. Men inte en enda kaka hann vi baka. Å andra sidan påminner älsklingen mig om att det inte var så fruktansvärt längesen jag inte hade något alls att göra, och hur kul var det? Så jag ska väl inte klaga. Så mycket… ;o)

Helgen som kommer ska vi på inflyttningsfest. Och hela söndagen är vikt till ett föreningsmöte – som avslutas med tillgång till spaanläggning, så jag passade på att boka in mig på en lyxig behandling. Ska saltskrubbas, kurbadas, skalpmasseras, kroppsmasseras, fotmasseras. Åh, vad skönt det ska bli. Det har jag banne mig förtjänat hur mycket som helst! :o)

 
1 kommentar

Publicerat av på 20 september 2006 i jobbet, må bra, stress

 

Ett svar till “Så gick ännu en dag

  1. Molly

    21 september 2006 at 10:50

    Absolut har du förtjänat att skämmas bort på spa! (Så avundsjuk jag blir, jag vill också skämmas bort!)

    *kramar*

     

Kommentera

 
