RSS

Plus och minus

21 Sep

Dagens plus:
+ Ny dator – mer kraft, nyare program (Adobe Creative Suite 2 – hurra!). Kanonbra.
+ Ikväll ska jag på invigningsfest/mingel/middag, ett event jag får gå på tack vare jobbet – och jag får ta med älsklingen för en gångs skull. Ska bli kul!

Dagens minus:
– Alla gamla typsnitt i gamla datorn verkar helt omöjliga att kopiera till nya datorn = jag måste jaga rätt på nya och köpa loss dem nånstans ifrån. Och tills dess kan jag inte jobba med mina gamla layouter eftersom de inte funkar utan rätt typsnitt. Skit…
– Kan inte riktigt de nya versionerna av InDesign och Photoshop, så jag är lite lost in paradise just nu.
– Vårt nya it-system strular och inte ens de duktiga utvecklarna vet varför = vi kan inte jobba i systemet, det blir fel, alla blir frustrerade och det är jag som förmedlar felrapporter och svar mellan alla inblandade = ännu mer av min tid går åt till detta och fler högar med försummade arbetsuppgifter skapas på skrivbordet.

Nähä. Inte tid att sitta här och bli frustrerad. Måste hem och klä om, fixa håret och sminka mig på en halvtimme innan vi ska vidare till festligheterna. Swoooosh!

 
1 kommentar

Publicerat av på 21 september 2006 i jobbet, stress

 

Ett svar till “Plus och minus

  1. Anna

    22 september 2006 at 9:17

    Ett liv i sus och dus, minsann!!! ;) Hoppas att du hade roligt!

     

Kommentera

 
