RSS

Oj vilken helg!

01 Okt

Så otroligt avkopplande och välgörande för själen den här helgen har varit!

Anna har varit här sen i fredags eftermiddag, och vi har gjort massor – och ändå inte särskilt mycket. Älsklingen åkte iväg på kongress en hel vecka i lördags morse, så jag och Anna har verkligen haft helgen för oss själva. En äkta tjejhelg!

Igår sov vi ut, åt långsam frukost, småpratade, gjorde oss iordning. Åkte in till stan, strosade runt i affärer, kollade Hötorgshallen, åt snabb enkel lunch, strosade lite till, fikade. Inga listor på saker som måste köpas, utan mest som avkoppling. Och då blir det så klart saker köpta. Suveränt god choklad, några böcker, tvålar och sånt, otroligt goda och billiga oliver – och kläder! Konstigt hur mycket enklare det är att dels hitta något som passar, dels bestämma sig för att verkligen köpa det, när man har sällskap. Hittade en jättefin lammullströja, precis en sån jag letat efter det senaste året. Och en skjorta på rea. Dessutom har jag nästan bestämt mig för en handväska, men är inte heeeelt säker än.

Efter kvällens goda middag fick jag dessutom äntligen se Brokeback Mountain, som halva Annas blogg handlar om ;o) Den var bra – inte riktigt som jag hade förväntat mig, men bra. Kan gott ses en eller två gånger till – och eftersom jag fick en egen dvd med filmen så kan jag köra repris när som helst. Tackar!

Sen hade vi faktiskt tänkt gå och lägga oss, men satt upp i flera timmar och pratade. Gud vad vi har pratat den här helgen – om jobb, stress, choklad, jul, familjer, film, musik, gamla minnen, recept, nya händelser, plattänger, kärlek, heminredning, internet, städning, blommor, godis, vikt, bilar, fester… you name it.

Hela förmiddagen sov vi bort idag, men det känns ändå som vi hann en del till. Gå hem till svägerskan som firade sin födelsedag med drink, till exempel. Prata ännu mer. Köra en sväng med bilen. Äta snabbmiddag på Centralen. Till exempel.

Tjugo över åtta vinkade jag av Anna vid Arlanda Express. Nu sitter jag här och funderar på om jag verkligen ska läsa igenom det där kompendiet som borde vara genomläst och kommenterat imorgon, eller om jag egentligen borde sova. Imorgon är det business as usual – massor att göra, och aningens för kort tid att göra det på. Vilket är smartast; att ha klarat av en del av jobbet redan ikväll, så att jag kanske slipper jobba över (så mycket) – eller att ha sovit ut ordentligt?

Hm. Tror jag ska ta mig en liten bit chili&muscovadochoklad medan jag funderar… :o)

 
2 kommentarer

Publicerat av på 01 oktober 2006 i må bra, vänner

 

2 svar till “Oj vilken helg!

  1. Molly

    02 oktober 2006 at 16:49

    Låter som en underbar helg!

    *kram*

     
  2. Anna

    02 oktober 2006 at 20:20

    Då kanske jag ska ta en bit kardemumma&muscovadochoklad för att matcha din. ;-D

     

Kommentera

 
