RSS

Hinner knappt blogga om att jag inte hinner blogga

22 Okt

Veckan som gick: möten, frustration, deadlines, lösa trådar, fler möten, stress, tårta, rekordlång komihåglista… Kort sagt – en vanlig vecka på jobbet. Men nu är det slutspurt – nästa vecka är det dags för Stora Kongressen, och ungefär 80% av min attgöralista har antingen hunnits med, eller blir inaktuellt efter lördag. En skön känsla, mitt i allt.

Samtidigt: älsklingen hemma sjuk – halsont, slemhosta, feber. Och framåt slutet av arbetsveckan började det kittla i min hals. Fredag morgon någon tiondels grad feber och riktigt trött. Jag har verkligen inte tid! Jobbade i trekvartsfart hela fredagen, lyckades pricka av massor på listan- men oj vad skönt det var att komma hem på kvällen och veta att det var sovmorgon nästa dag.

Nästan hela helgen har tillbringats i soffan. Har läst, tittat på film, halvsovit. Druckit te med och utan honung. Gått en långsam promenad runt kvarteret – tog dubbelt så lång tid som vanligt. Missat att sjunga med kören på dagens mässa i irländsk folkton :o(

Och nu kan jag inte sova. Så fort jag lägger mig ner börjar jag hosta. Har druckit ännu en kopp te, men det kittlar ändå i halsen.

Imorgon måste jag lämna färdigt annonsmaterial till två tidningar, layouta en errata som ska kopieras på tisdag plus en hel del annat. Men om jag ens har 0,2 i förhöjd temperatur så tänker jag stanna hemma. Jag kan nämligen göra klart annonsen vid min hemdator och maila den till tidningarna. Precis som jag kan göra det mesta på erratan hemifrån. I min egen halvtakt, med en kopp te sidanom. Här kan jag sitta i nattlinnet om jag vill, och när det är klart eller jag behöver lite paus ändå, så har jag bara några meter till närmaste soffa. Himla bra det här med fjärruppkoppling!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 oktober 2006 i jobbet, stress

 

Kommentera

 
