RSS

Arbetande i lite lagom takt

24 Okt

Andra dagen jag är hemma. Halsen gör jätteont, har visserligen inte så mycket feber men är ändå seg, trött, frusen alternativt svettig. Hostar om jag försöker prata eller när jag lägger mig ner, så det tar lång tid att somna.

Fast jag är inte sjukskriven. Faktum är att jag lyckades jobba nästan 6 timmar igår – sen tog jag kompledigt för att gå till frissan… förlåt, hårstylisten… för att bli lite snygg i håret inför Kongressen. Blev väldigt fint – har numera inte bara blonda slingor utan även varmbruna och honungsfärgade (varm rödblond, typ). Jag är speciellt förtjust i de bruna slingorna som tittar fram – de gör att håret ser helt annorlunda ut.

Idag hade jag tänkt åka in och jobba, men älsklingen sa att det skulle jag inte alls. Vilket han hade helt rätt i – jag var helt slut imorse och skulle inte ha gjort många knop på kontoret. Men hemma är det annorlunda. Har ändå jobbat hela förmiddagen och tills nu, faktiskt. Hade tänkt jobba en timme, sen sova, men det har kommit så många nya uppgifter på mailen och saker som bara måste lösas, så det har bara rullat på. Men nu ska jag äta en varm macka, sen ska jag sova en timme. Minst. Bara att man KAN gå ifrån och sova, gör att det är lättare att sitta kvar en liten stund till. Och så behöver jag inte prata med någon. Behöver inte svara i telefon heller. Arbetsro, alltså.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 oktober 2006 i jobbet

 

Kommentera

 
