RSS

Hej mitt vinterland

01 Nov

Tänkte bara rapportera att Stora Kongressen gick alldeles utmärkt. Jag var med hela tiden, med benägen hjälp av alvedon och bafucin. Inga större missöden inträffade. Det mesta flöt faktiskt på rätt så bra och jag sprang nog bara hälften så mycket som förra året. Det senare kan bero på att det är något kortare avstånd på årets kongresställe än på förra årets. Men det kan ju också vara för att det mesta flöt på och därför fanns det inte lika många anledningar för mig att göra akuta utryckningar.

Det är faktiskt himla kul att vara med om en så stor kongress. Runt tretusen personer på våra program, ytterligare tusen som bara besökte utställningen. Det myllrar, det händer saker hela tiden. Jag gillar att lösa problem och fixa.

Om jag var trött när jag kom hem i lördags eftermiddag efter tre intensiva dagar? Jajamen!

Inte fick jag sovmorgon på söndagen heller. Hämtade dottern på Bromma på morgonen – hon är här hela den här veckan, på sitt höstlov. Men igår sov jag till elva…

Höstlovsaktiviteterna har väl inte varit himla utsvävande so far. Har gjort pannkakor, varit en sväng på Forum Nacka och handlat vinterjacka till dottern. Igår var vi på Tom Tits.

Idag snöstormar det, så vi stannar nog inne hela dan. Jag har precis skurit lök och morötter, brynt kött och grönsaker och nu står en gryta kalops och puttrar på spisen. Kvällens middag och flera middagar till, för det är nästan 2 kg kött. Dottern chattar, jag skriver blogg. Det ska klarna lite under eftermiddagen sägs det. Kanske att vi orkar släpa oss ut ett varv, vi får se.

Just nu känns det som att det viktigaste den här lediga veckan är att inte ha en massa saker inbokade och planerade, utan faktiskt ta det lugnt.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 01 november 2006 i dottern, jobbet, må bra, semester

 

Kommentera

 
