RSS

Snart är det väl jul också

11 Nov

Inget nytt på jobbfronten än. Jo, jag bestämde mig, men inget är klart än och löneförhandlingen lär väl också dröja. Bara så ni vet, ni som undrar.

Veckan har delvis tillbringats på kurs – har fått en genomkörare på InDesign, jag som är självlärd. Ganska nyttigt att få veta hur man egentligen ska göra. En del hade jag ju själv listat ut, uppenbarligen, medan annat var nyheter för mig. Fast jag hade nog velat ha lite högre tempo, och framför allt velat lära mig MER.

Är man på kurs så hinner man inte så mycket annat heller. På jobbet, iallafall. Har en massa grejer som hänger över mig, som borde varit klara i veckan men inte hanns med. Lite jobbigt, för hur det än är så funderar man på det över helgen också. Inte så mycket, men några minuter i timmen.

Däremot har jag hunnit med en hel del på kvällarna. Blev bjuden på mingelmat och Björn Skifs-konsert en kväll. Åt supergod libanesisk meze och pratade längelänge med Gigne en kväll; gott för själen. Tränade julsånger med kören en kväll. Och så två hemmakvällar med mat, kärlek och lugn.

Och nu är det helg. Har städat pyttelite – resten gjorde älsklingen i veckan (DET är romantiskt ;o)) och om en stund ska jag organisera om skrivbordet. Har fått en lite bokhylla till, så nu ska en del av allt som ackumuleras på bordet vidare till hyllan. Mitt skrivbord är så litet, det får inte plats något alls. Lägger man två papper här blir det överfullt. Och de som känner till mina tidigare skrivbord kan intyga att det är mer regel än undantag att det är mer än två papper på dem…

Utanför vårt hus jobbar två män med en grävskopa för att gräva en gång som nästa vecka ska stensättas och bli en trappa. Nu ska vi alltså slippa halka upp och ner för den branta uppfarten när det är halt ute. Inte en dag för tidigt, if you ask me. Eller vad säger du, Gigne?

Annars tänkte jag göra så lite som möjligt den här helgen. De närmaste helgerna är redan inbokade, med allt från gospel till jobbkonferenser. Veckorna är lika fullbokade. Skönt med en och annan helg som är helt obokad. Jag tror det är jättebra att använda dem just till att göra så lite som möjligt, så att man hinner ladda batterierna. Och vill man inte göra så lite som möjligt ska man åtminstone försöka göra sådant man verkligen gillar att göra, inte sådant som man ”borde” göra.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 11 november 2006 i hemmet, jobbet, må bra, vänner

 

3 svar till “Snart är det väl jul också

  1. Molly

    12 november 2006 at 15:23

    Det behöver inte vara halt, för att man skall ha svårt att gå på er uppfart. ;)

    *kramar*

     
  2. Anna

    13 november 2006 at 8:25

    Jamen, det har jag ju redan sagt. M har ju fyllt år, och då är det snart jul… ;)

     
  3. Gigne

    14 november 2006 at 22:26

    Håller med – inte en dag för tidigt med åtgärder vid den branta uppfarten. Jag vet vad jag talar om…

     

Kommentera

 
