RSS

Foten i kläm? Jajamänsan!

22 Nov

Lissabon kanske är en himla vacker stad, även när det åskar och regnar, men just nu känns det så himla trögt att packa.

Kanske för att det är ännu ett möte, även om det är utomlands. Kanske för att jag är så trött redan innan och undrar hur jag ska orka hålla mig alert, skriva protokoll och vara i tjänst. Kanske är det för att jag egentligen hellre hade åkt privat, på semester, nästan varsomhelst. Varit ledig.

För om man åker privat kan man packa sina skönaste kläder. Nu måste jag packa representativt. Kavaj, scarf, kostymbyxor. Tänka på att ha kläder för såväl möten som utekvällar, matchande smycken. Och vad tusan ska man ha för jacka – åker från kallt och eländigt till betydligt varmare. Inte kan jag ha yllekappan då.

Håhåjaja. Jag vet att det är veckans i-landsproblem det här. Och jag lovar – jag uppskattar verkligen att jag har ett jobb som inkluderar den här typen av möten, kongresser och andra bonusliknande aktiviteter. Verkligen!

Det är bara just nu, ikväll, som hjärnan inte riktigt fattat att jag uppskattar och trivs, utan signalerar serotoninbrist. Förstämning istället för förväntan. Neråt istället för uppåt.

Jaja. Det ordnar sig säkert. Det brukar ju göra det. *tänk positivt*

 
2 kommentarer

Publicerat av på 22 november 2006 i depression, jobbet

 

2 svar till “Foten i kläm? Jajamänsan!

  1. trulsa

    23 november 2006 at 7:54

    Lissabon är en av mina absoluta favoriter, trots att jag bodde på världens sunkigaste hostal som alldeles definitivt hyrde ut rum per timme också. I trappan satt allting löst och det såg ut att drypa längs väggarna. Toalett i korridoren men handfat på rummet – undrar hur många som hade kissat i det? Huu…

    Hursomhelst så var den stora staden varm och välkomnande med underbara skaldjur, varma människor som kan engelska(!), goda bakelser och pärlande vino vehrde, sin glittrande flod och backiga gator där spårvagnar klättrar upp och passerar förbi husen med någon millimeter bara. Det vägde upp mer än nog. Akvedukten och den stora Jesustatyn vid infarten före ”San Fransisco”-bron var mäktiga. Statyn är förresten en kopia av den som står i Rio de Janeiro, och en gåva från Franco.

    Hoppas du hinner turista lite… :)

     
  2. A N N I K A

    23 november 2006 at 9:06

    Åh, tack. Plötsligt känns det lite bättre. Och när jag stod i sommarjackan och frös vid tågstationen imorse så längtade jag faktiskt lite efter värme…

    Hoppas också jag hinner turista lite!

    *kram*

     

Kommentera

 
