RSS

Det är mycket nu (också)

30 Nov

Jomenalltså, man jobbar ju på. Det är ju så mycket som behöver göras. Statistik som ska grävas fram och sammanställas. Protokoll som ska skrivas. Mail som ska besvaras. Planering som ska göras. Möten som ska förberedas och genomföras. Sånt. Ja, du vet. Och igår köpte jag Sinova på apoteket, det verkar faktiskt hjälpa mot den här tjocka sega snuvan och hostan. Så inatt sov jag gott nästan hela natten. Det gör stor skillnad. Fast egentligen är jag jäkligt trött. Dagdrömmer om sovmorgon, liksom. Men snart är det helg och då behöver jag ju inte jobba. Då kan jag ägna mig åt att adventspynta, städa skrivbordet, äntligen organisera den nya hyllan, planera nästa helgs middagsbjudning. Skulle vilja göra lite julgodis eller baka, om jag hinner. Ja, och så är det ju kören. Vi har två (eller möjligen tre, jag är osäker) konserter på söndag. Och så skulle man ju vilja röra på sig lite också. Gå en lång promenad, gärna både lördag och söndag. Och städa badrummet. Fast inte samtidigt.

Eller så struntar jag i det mesta. Köper en chokladkartong, tappar upp ett skumbad, serverar mig själv ett glas vin, lyfter in radion i badrummet och ägnar några timmar åt att läsa, fylla på varmvatten och bara lyxlata mig.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 30 november 2006 i stress

 

2 svar till “Det är mycket nu (också)

  1. Tania

    30 november 2006 at 11:33

    Vin och chokklad låter utmärkt tycker jag!

     
  2. Molly

    30 november 2006 at 12:38

    Jag tycker du skall göra det sista alternativet. :)

     

Kommentera

 
