RSS

Helgen?

04 Dec

Ja, inte blev det något skumbad med vin och choklad inte. Men lite sovmorgon hanns med i lördags. Och frukost med färska croissanter från Kringelgården, jodå ibland lyxar vi till det ordentligt. Efter en fullkornsmacka och yoghurt med linfrön, så klart.

Var och lyssnade på styvdotterns luciakonsert med stråkorkestern, vilket var ovanligt bra. När de spelade Nu tändas tusen juleljus fick jag gåshud för att det var så vackert.

Och i söndags sjöng jag, hjälpligt, med kyrkokören på två gudstjänster. Nästan fullsatt i kyrkan och att jag skippade de högsta tonerna märktes inte för det var så många andra som sjöng med i alla noter.

På eftermiddagen var vi hos svägerskan och drack glögg – och jag fick en bit äkta engelsk christmas cake. Det var längesen! Och gott, i tunna skivor. Mer mäktar man inte med.

Jaha, sen var väl helgen slut då. Hann med pyttelite städning, slapp gå på jobbmötet i lördags, lyckades sätta upp adventsljusstake (när vi äntligen hittade adaptern kunde vi tända den också…) och stjärnor. Och på framsidan har vi numera en ljusslinga i en liten buske för första gången. Det ser väldigt hemtrevligt ut.

Och emellan allt har jag varit trött, tagit en och annan powernap, ätit goda middagar, bläddrat i tidningar…

En ganska bra helg, måste jag säga. Men nåt skumbad blev det alltså inte.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 04 december 2006 i må bra

 

Kommentera

 
