RSS

Jingle Bells

11 Dec

Ok. Majoriteten av alla julklappar är inköpta nu. Tillbringade stora delar av söndagen med att jaga. Inte för att jag köpte så många – min julklappslista är ändå förhållandevis kort – men det tog ändå tid att hitta det jag var ute efter.

Det är roligt att köpa presenter, tycker jag. Men det är skitjobbigt när man inte hittar det man letar efter. Blir helt matt. Tack och lov var det ingen trängsel, faktiskt inte värre än en vanlig helg. Väntar alla andra till nästa helg eller har de redan julshoppat färdigt?

Inte är det kul att julfika ensam heller – det blir mer en nödvändig åtgärd för att inte kollapsa helt på grund av rekordlågt blodsocker.

Hade först tänkt ha med älsklingen, men insåg att eftersom han mentalt orkar shoppa i max en timme så skulle det bli katastrof att ha med honom, så han stannade hemma. Lugnast så. Alla de julklappar han ansvarar för gick att köpa på nätet. Fuskigt, tycker jag.

Vi har dessutom skrivit ner allt (vi kunde komma på) som behöver fixas innan jul, inklusive sånt som ”skriva inköpslista” (som tar tid, men ofta inte ges nån tid i planeringen). Nu känns det faktiskt lite lugnare. Fortfarande mycket att göra – men jag vet vad och när.

Hm. Börjar nästa ana lite julstämning.

 
1 kommentar

Publicerat av på 11 december 2006 i jul

 

Ett svar till “Jingle Bells

  1. Karin

    11 december 2006 at 10:09

    Vänta till helgen efter nästa helg, då springer jag och många andra runt som yra höns och sista-minuten-handlar!

     

Kommentera

 
