RSS

My reality check just bounced (again)

12 Dec

Vi blev fotograferade på jobbet häromveckan. Porträttbilder till hemsidan.

Och till skillnad från hur det brukar vara, i alla fall där jag jobbat tidigare, så blev vi inte fotograferade enligt löpandebandprincipen. Inte en handfull fula kort mot vit bakgrund, tagna av den som högst hävdade att han (alltid han) kunde hantera en kamera. Vid sådana fotograferingar brukar alla se ut som komochhjälpmig, ingen är nöjd. Men billigt blev det och så himla viktigt kan det väl ändå inte vara?

Nej, istället anlitades en riktig fotograf som gav var och en av oss en kvart av sin tid. En kvart när han tog bilder oavbrutet, fick oss att slappna av och skratta och le. Resultatet kom igår – var och en får välja från ett drygt trettiotal bilder på sig själv. Vissa blundar man på, andra gör man nån fånig grimas på – men många bilder är… vänta lite nu… bra!? På mig!?

En lätt surrealistisk känsla infinner sig när jag bläddrar igenom bilderna. Så där ser jag ju ut. Faktiskt. På ett bra sätt liksom. Han har förvisso inte trollat bort dubbelhakan, men jag ser inte dödsblek ut (som jag brukar) utan fullt normal. Kanske rent av… vågar jag säga det själv… söt!

Det måste vara något fel här. Något lurt. Jag brukar inte alls bli bra på bild. Har inget emot att bli fotograferad, men blir sällan ens i närheten av nöjd med resultatet. Och plötsligt sitter jag här och funderar på om jag kanske ska beställa en kopia och ge mina föräldrar i julklapp…? Fast vilken av alla bilder ska man välja? Det finns ju så många bra. Wow, liksom!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 december 2006 i foto

 

2 svar till “My reality check just bounced (again)

  1. Molly

    13 december 2006 at 18:29

    Så kul!!! (När får vi, som inte är dina föräldrar, se bilderna?) ;)

    *kramar*

     
  2. Eva

    14 december 2006 at 15:58

    Åh, vilken härlig känsla! Har också varit med om det en gång, jag som aldrig blir bra på bild, och jag kunde nästan inte se mig mätt på den bilden. ;-)

    Jag säger som Molly: När får vi se bilden?

    Kram!

     

Kommentera

 
