RSS

Å andra sidan kan det bara bli bättre

02 Jan

Uh. Frossandet i julmat, julgodis, glögg, nyårsmat, kakor, vin, drinkar och annat gott har inte bara satt sig som en ”liten” påminnelse runt midjan. Just nu är den mest besvärliga efterdyningen en halsbränna av av värsta sorten. Tuggar i mig Inside, dricker samarin. Dricker inget kaffe. Och ändå märks det ingen som helst skillnad. Det började igår, lugnade sig några minuter efter matpausen på tåget och återvände sedan med full kraft. Jag lyckades förvisso sova hyfsat bra, men det blev alltså inte bättre. Faktum är att det svider och bränner så illa att jag så smått tappat lusten att äta något överhuvudtaget.

Ryggen meddelar också att den inte alls gillade några nätters sovande på gästsängar. Stelt, värkigt. AJ! Sitter med värmekudde och jobbar (hemifrån) idag.

Dessutom har jag en finne på näsan. Det är ingen hejd på ynkedomen.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 02 januari 2007 i må dåligt

 

5 svar till “Å andra sidan kan det bara bli bättre

  1. Miriam

    02 januari 2007 at 17:50

    Jodu, runt midjan har det lagt sig ett och annat kilo redan tidigare faktiskt. Men jag avvaktar ett tag med att ge mig i kast med dem… Jullov ett tag till ju :-)

    Värkande rygg här också, och säkert en och annan finne, men matlusten har jag kvar ;-)

    Kram!

     
  2. Superanka

    02 januari 2007 at 20:43

    Tackar för supersnygga kortet! Nu är du med i min hög för nästa jul :-) Foto på Hugge i Tiggerdräkt kommer dock att dyka upp i din mejl innan dess!

    Jag har jullov. För första gången sen högstadiet jobbar jag inte en enda dag mellan jul och trettonhelg. Det är stort!

    Nyårskram
    /Super-Anka

     
  3. Anna

    03 januari 2007 at 12:00

    Alltså, din rygg är ju ALDRIG nöjd…

    ;-)

     
  4. Molly

    03 januari 2007 at 13:04

    Det var säkert finnen som fick bägaren att rinna över och så skrev du inlägget. Eller hur? ;)

    Det där med halsbränna känner jag igen. Äta mat? Nej tack, lite vatten räcker mer än väl!

    *kramar*

     
  5. Molina

    03 januari 2007 at 13:19

    Usch och fy för finnar! ;0)

    Kram//E

     

Kommentera

 
