RSS

Ännu en triumf för pyttemjuk

13 Jan

Om man ska förbli inloggad med nya bloggerversionen, måste man tydligen tala om att google och blogger är så kallade trusted sites i sina internetinställningar. Fine, kan jag väl göra. Men kan någon förklara varför man får en säkerhetsvarning varje gång man sen öppnar en sådan trusted site – dvs varje gång jag går in på en blogg och varje gång jag öppnar kommentarfunktionen i en sådan blogg. Känns det inte en aning ologiskt att om man lägger in en webadress i trusted sites, dvs i en lista på sajter man faktiskt anser sig lita på – så får man upp en ruta som varnar en för att öppna just den sajten. Något liknande får man ju inte upp på sånt som inte är trusted…
Och hur sjutton blir jag av med eländet? Det måste ju finnas något sätt att stänga av en sån varning! Eller?
Visst, alternativt skippar jag att ha adresser reggade i trusted sites och tar mig hellre omaket att logga in varenda gång jag öppnar blogger. Men det irriterar mig att det ska behöva bli så av en så fruktansvärt ologisk anledning!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 13 januari 2007 i datorn

 

3 svar till “Ännu en triumf för pyttemjuk

  1. Miriam

    16 januari 2007 at 9:20

    Hu, du får inte skrämmas med såna där varningsbilder, jag trodde jag gjort nåt alldeles bortitok på datorn ;-)

    Hoppas du blir av med varningseländet på nåt sätt.

    Kram!

     
  2. A N N I K A

    16 januari 2007 at 19:11

    Hehe. Sorry. Men å andra sidan slipper du varningsrutan resten av tiden. Tänk på mig, jag ser eländet flera gånger om dan! ;o)

     
  3. emil

    29 december 2007 at 17:51

    firefox har väl inte sånt trams?

     

Kommentera

 
