RSS

Fast det blir lite mörkt och tråkigt också

13 Jan

Tja. Det var en föredömligt kort session med snö&tö. Idag är det nästan vårmilda tillbaka, dock med en hint av vinterstorm. Man kan säkert hitta nån liten snöhög om man vill, men det vill man ju faktiskt inte, så varför leta. Jag letar hellre efter scillor, vintergäck och påskliljor som tittar upp i rabatterna (jo, de gör redan det). Sån är jag och det står jag för.

Idag har julgranen åkt ut (den annalkande våren till ära). Adventsstjärnor och -stakar har plockats ner. Och jag har sorterat lite i lådorna med julpynt, så att det ska bli lättare att hitta till nästa jul. Dessutom kan jag konstatera att kungsgransbarr är mycket lättare att städa undan än vanliga bondgransbarr. Men vad luftigt det blev i vardagsrummet när granen försvann. Vi har ju riktigt gott om plats här!

Vilket leder till nästa grej på attgöralistan, nämligen fundera på hur tusan vi ska få plats för 40 sittande gäster på min fest om två månader. Idag ska vi mäta och räkna – och håller tummarna för att det funkar, för gästerna är redan bjudna.

Funkar det inte får vi väl dra lott om vem som får sitta på i vardagsrummet och vem som hänvisas till uteplatsen… ;o)

 
1 kommentar

Publicerat av på 13 januari 2007 i fest, jul, vårtecken

 

Ett svar till “Fast det blir lite mörkt och tråkigt också

  1. Molly

    14 januari 2007 at 18:12

    Finns det hjärterum, så finns det stjärterum! :)

     

Kommentera

 
