RSS

Inte så illa som befarat

22 Jan

SJ kröp till korset och köpte tillbaka biljetterna, så jag kunde flyga till och från Malmö istället. Det hängde på ett hår, men eftersom SJ inte kunde garantera färdmedel hela vägen fram inom rimlig tid så fick man lämna tillbaka även icke ombokningsbara biljetter. Behöver jag säga att det var en lättnadens suck som klart och tydligt hördes från mitt skrivbord när jobbets resebyrå meddelade de goda nyheterna?

Hade en bra helg nere i södern. Först en mycket bra jobbdag, sen två dagars umgänge med dottern och mina föräldrar. Vi hann med restaurangbesök, shoppingrunda och biobesök – och en hel del mysande, fnissande och softande hemmavid.

Och så är det ju bara tre veckor tills jag ska ner nästa gång, så det kändes inte fullt lika vemodigt att bli avvinkad.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 22 januari 2007 i dottern, resa

 

2 svar till “Inte så illa som befarat

  1. Miriam

    23 januari 2007 at 9:40

    Wow, kunde SJ köpa tillbaka icke ombokningsbara biljetter?!?! Man häpnar ;-)

    Ha en fin dag!

    Kram!

     
  2. Molly

    24 januari 2007 at 7:43

    Men visst är det så? När det vanligtvis är 6-8 veckor mellan tillfällena man ses (jag och Toni), så är 3-4 veckor ”ingenting”, typ som ”i övermorgon”. Jag känner så också, att om jag vet ett exakt datum som vi skall träffas, så är det betydligt enklare att leva.

    *kramar*

    PS! Stort ”Wow!” till SJ.

     

Lämna en kommentar