RSS

Material girl

31 Jan

Förra veckan fick jag min nya jobbdator: en liten nätt laptop som är så himla smidig. Väger drygt ett kilo, ungefär i A4-format – lätt för mig med min dåliga rygg att bära. Dessutom är jag barnsligt förtjust i att man loggar in med sitt fingeravtryck.

Fick dessutom jobbmobil, efter att i ett och ett halvt år använt min privata mobil. Samma nummer (för er som undrar), men nu ska jobbet betala. Och en ny telefon också – en smartphone med push-mail och hela middevippen som jag ville ha. Fiiiint.

Älsklingen kommenterade:
– Det är ju lite pinsamt att du har ballare prylar än jag…

Mohahaha.

Och igår hämtade vi vår nya bil. Äntligen! Den skulle varit klar redan förra veckan, så älsklingen sålde gamla bilen helgen innan. Oj hoppsan, det gick fortare än vi hade trott. Så han har fått ha hyrbil en vecka för att kunna köra i jobbet. Men nu har vi en snygg grafitblå Passat med fyrhjulsdrift och V6 och allt annat som man måste ha för att ha en cool bil – en bil som JAG fick köra först. Bara en sån sak.

Ibland är det verkligen hur roligt som helst med nya prylar och ny teknik.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 31 januari 2007 i datorn, jobbet

 

2 svar till “Material girl

  1. Molly

    31 januari 2007 at 16:46

    Alltså. Ursäkta mig… Hon den där Annika som flyttade från Malmö – vart har hon tagit vägen? Du och Toni kan ju bilda klubb! ;)

    *kramar*

     
  2. Gigne

    01 februari 2007 at 23:33

    Vi har också beställt ny bil (blev till slut en Citroën C4 Picasso) med 3-6 månaders leverenstid. Bilförsäljaren föreslog att vi skulle sälja vår myndiga gamla Volvotrotjänare innan vi får vår nya bil – så han slipper få den som delbetalning (eller öresavrundning eller vad man ska kalla det)… Problemet är just bara det – definitivt besked om när leverensen av den nya bilen kan ske är cirka en vecka i förväg. Vi som dessutom ska bila 320 mil tur.och retur till Boden i juni.
    Någon som vill köpa en Volvo 745 med extrasäte (dvs plats för 7 personer) årgång -88 om 2-5 månader med definitivt besked cirka en vecka före leverens?!

     

Kommentera

 
