RSS

På tal om felläsningar

31 Jan

Molly skrev:
– Kan du hjälpa mig att köpa kakeldekor och ta med ner till Malmö nästa gång?

Annika svarade:
– Visst, kan jag nog, bara det inte är för mycket för jag orkar inte bära för tungt.

Molly skrev:
– Tack. Köp 7 paket av den här tjusiga sorten.

Annika skrev:
– Oj, det låter tungt med 7 paket kakel! Orkar jag bära så mycket?

Molly, med oändligt tålamod:
– Eh. Kakeldekor, inte kakelplattor. Såna där tunna dekaler man sätter fast på plattorna sen…

Oops. Ja, det förenklar ju saken.

Men erkänn att det var rätt snällt att ställa upp fast jag trodde jag skulle bära en massa kakel med mig på tåget?

 
5 kommentarer

Publicerat av på 31 januari 2007 i hoppsan

 

5 svar till “På tal om felläsningar

  1. Molly

    31 januari 2007 at 16:45

    Du är jättesnäll som ville köpa med dig kakelPLATTOR till mig! Men sådana sitter redan på väggen. :)

    Åh, jag kan knappt vänta!! Wiiiie! Det kommer blir så himla häftigt!

    *kramar*

     
  2. Sari

    02 februari 2007 at 13:04

    Hihi, det är viss skillnad på dekor o kakel *s*

     
  3. Anonymous

    10 februari 2007 at 13:54

    Hej
    Hittade din blogg när jag sjuk och krasslig låg i sängen och surfade runt. Vad skönt att äntligen hitta någon som skriver så seriöst om att vara styvmamma! Känner igen mig! Ska nog ta ta i det där med att bli medlem i violen ändå…

    /lizzi

     
  4. Molly

    10 februari 2007 at 20:40

    För allas kännedom:
    Kakeldekorerna är hos rätt ägare nu! Som är mycket glad över detta! :)

    TACK Annika!

     
  5. A N N I K A

    11 februari 2007 at 14:33

    Lizzi – tack, blir glad över dina ord. Hopaps vi ses på violen! :)

    Molly – och tänk, de var ju inte ens lite tunga… *hahahaha*

     

Kommentera

 
