RSS

Som vanligt

27 Feb

Jodå, jag lever. Har haft sportlov tillsammans med dottern. Inte så mycket sport, men mysigt ändå. Det var rätt skönt att koppla av även från nätet ett tag.

Och nu är det tillbaka till vardagen. Stress och tusen saker att göra på jobbet. Skrivbordet har ackumulerat nya högar medan jag var borta. Kalendern fullbokad med möten så att man inte hinner göra allt som behöver göras, men å andra sidan får nya saker till attgöralistan. Nya hemsidan lanseras om en dryg vecka och innan dess ska vi få in all info där, vilket inte riktigt funkar som det ska så jag ägnar tid jag inte har åt felrapportering och alternativa lösningar. Jobbar med grafiska formgivare om en annan sak som borde varit klar typ igår, men nu kom nya direktiv från styrelsen så det är bara att ta nya tag. Har en totalt förvirrad attkanskegöra-lista kring stora projektet jag försöker få ihop, men inte heller hinner prioritera. Ja, och lite till…

På hemmafronten förbereder vi för min 40-årsfest. Undrar när tusan jag ska hinna fixa något festligt att ha på mig; faktiskt det största stressmomentet kring festen. Allt annat är jag helt övertygad om att vi hinner. Igår provåt vi maten – det var väldigt väldigt gott tyckte jag! Nu ska bara allt annat fixas också: göra bordsplacering, dukar, glas, koppar, hyra bord och stolar, möblera om, köpa snacks och sprit och vin och läsk och ingredienser till tårtor och sånt.

Plus att jag har så skitont i halsen att jag knappt kan svälja ens varmt te. Men vem har tid att vara sjuk?

Så excuse me för att jag inte uppdaterar bloggen. Det är verkligen jättetråkigt, men jag hinner inte. Det heller.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 27 februari 2007 i stress

 

3 svar till “Som vanligt

  1. Heléne

    28 februari 2007 at 18:59

    Har du redan fyllt? Eller ska du till att fylla? Jag kommer missa din dag hur jag än gör… *ler* Grattis när den än är!
    Kram

     
  2. Eva

    28 februari 2007 at 19:00

    Klart du ska prioritera verkliga livet framför nätet! Och försök delegera så mycket som möjligt inför 40-årsfesten, det viktigaste är att det blir roligt för dig. Du är ju huvudpersonen på kalaset och det är inte meningen att du ska stressa dig sönder och samman för alla andras skull. Eller hur? *ler*

    Har svarat dig i min gästbok ang kläderna, kanske inte något du hinner med innan din fest men lite längre fram?

    Kramar!

     
  3. Molly

    28 februari 2007 at 21:58

    Annika fyller år den 1 mars, så grattis i förskott, allra käraste Annika!

    *kramar*

     

Kommentera

 
