RSS

Tick

05 Mar

Men gud så skönt att vara tillbaka på jobbet efter en helg där jag knappt hunnit sitta ner. Ja, det är ju inte direkt lugn och ro här heller – det handlar mer om att byta perspektiv. Svettas över en annan attgöralista.

I helgen har jag iallafall klarat av stressmoment nr 1: jag har hittat kläder till festen. Hurra! Ägnade tre och en halv timme åt att prova fler plagg än jag någonsin provat i ett svep och shoppade sen upp hela min löneförhöjning. Och lite till. Vilket också är nytt rekord. Men nu har jag kläder OCH skor till dels min egen fest, dels två femtioårsfester som går av stapeln senare i månaden. Inte illa pinkat, måste jag säga.

Har även kompletterat glas och grejer på Ikea, älsklingen har handlat en jäkla massa ätbart och drickbart, vi har provsmakat välkomstdrinken, vi har gjort bordsplaceringen (och hoppas att den ska funka för alla!), jag har gjort tårtor. Så visst hanns en hel del med i helgen.

Däremot hann jag inte göra klart tipsrundan och musiken är inte heller fixad. Men vi har ju veckan på oss, och på fredag är vi ”lediga” så att vi kan göra det sista. Bord och stolar ska transporteras. Hela vardagsrummet ska tömmas på möbler. Dukning och annat ska fixas. Placeringskort ska skrivas. Till exempel.

Förutom att jag verkligen ser fram emot festen så ser jag också fram emot nästa vecka när jag ska göra inget alls hemma utan har kvällarna fria för seriöst soffnötande!

 
6 kommentarer

Publicerat av på 05 mars 2007 i att göra, fest

 

6 svar till “Tick

  1. Molly

    05 mars 2007 at 11:48

    Jag förstår dig till 100%! Jag ser också fram emot festen, men vad jag ser allra mest fram emot är när Toni är hemma, så vi kan slappa i soffan tillsammans! Det är underskattat – soffmys!

    *kramar*

     
  2. Anna

    05 mars 2007 at 13:18

    Ok… Ha ha… Måste man ha särskilda skor på festen????

     
  3. Molly

    05 mars 2007 at 14:16

    Anna, jag tror att du kan komma undan med att komma i morgontofflor. ;)

     
  4. Anna

    06 mars 2007 at 10:59

    Jag är fortfarande så ungdomlig (…) att jag går i strumplästen inomhus. Men man kanske ska leta upp ett par riktigt porriga pumps, så att folk i alla fall får för sig att man är vuxen?

    Enda problemet är att då måste jag sitta ner hela kvällen, för jag kan inte *gå* i porriga skor… :(

     
  5. Molly

    06 mars 2007 at 14:11

    Inte jag heller. :(

    Skall vi sitta ner tillsammans? ;)

     
  6. A N N I K A

    06 mars 2007 at 21:32

    Självklart måste man ha speciella skor. Herregud, nu är det faktiskt fest i Saltschjöbaden! Morgontofflor är dock tillåtet – så länge de är speciella. ;o)

    Ärligt talat tycker jag personligen att det funkar bra med strumplästen också, men J hävdar att så göööör man bara inte. Är man finklädd har man finskor. Så det så.

    Bara ett litet smakprov på kulturkrockarna, liksom…

     

Kommentera

 
