RSS

Inte ens pollenhögsäsong

10 Apr

Undrar om jag möjligen fått Annas störiga förkylning? Förra veckan: täppt och jättehes. Pyttelite feber. Missade påskkonserten med kören eftersom rösten inte höll, vilket så klart var hur trist som helst. Men jag var iallafall hyfsat pigg under slutet av veckan när dottern var hos oss. Alltid något.

Igår vaknade jag med rinnsnuva och jag tror dessutom att förkylningen satt sig i tårkanalerna på vänster öga, för ögat rinner heeeela tiden, och speciellt när det kittlar i näsan vilket det gör heeeela tiden. Vilket är irriterande nog när man är hemma. Idag försöker jag jobba och gissa hur seriöst det blir att diskutera med kollegorna när man en gång i minuten måste snyta sig och torka sig i ögat? Efter allt snytande och torkande är inte bara näsan röd utan hela området runt ögat och ner på kinden är rött. Ögonlocket börjar svullna av irritationen. Alltså får jag ha glasögon istället för linser. Och mascara kan vi ju bara glömma de närmaste dagarna.

Imorgon och på torsdag ska jag ta hand om besök från huvudkontoret i Frankrike, sitta i heldagsmöten med damen som kommer hit och två externa samarbetspartners, för att diskutera (på engelska) massor av viktiga frågor kring internationella kongressen nästa år samt visa runt i Stockholm. Perfekt tajming, va? Hon kommer att svepa in, franskt elegant och executive, medan jag sitter här och snorar. Blek, osminkad och med tårarna forsande.

Det kommer verkligen att bli… eh… intressant.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 10 april 2007 i må dåligt

 

4 svar till “Inte ens pollenhögsäsong

  1. Molly

    10 april 2007 at 11:25

    Du… Jag har varit i Paris två gånger. De är inte alls lika snygga som oss skandinaver! Därför kommer ni vara LIKA snygga, när hon är sådär franskt elegant och du är sådär svenskt förkyld. Så det är så!

    *kramar*

    PS! Krya på dig!

     
  2. Anna

    10 april 2007 at 11:26

    Varför är det alltid så? Det är samma sak som när man får en finne mitt på näsan precis när man ska gå på ett möte eller en fest där man verkligen vill imponera. :(

    Hoppas att det inte är min förkylning, och att du mirakulöst blir frisk innan mötet. Jag hostar fortfarande… 3½ vecka senare…

    KRAM!

     
  3. Anna

    10 april 2007 at 11:27

    Ha ha! Molly och Anna simultankommenterar… ;-)

     
  4. Monni

    14 april 2007 at 14:46

    Sover ni aldrig?…frågar mammma Monni…som numera gör som i lumpen: sover var som helst, hur som helst bara man får SOVA!!! ;-)
    Hoppas det blev bättre än du trodde Annika!

     

Kommentera

 
