RSS

På det hela taget mår jag alldeles utmärkt

25 Apr

Men hjälp vad fort tiden går. Tänkte precis att det var ju bara nån dag sen jag bloggade, och så är det nästan en vecka sen. Å andra sidan var det nog några dagar sen jag ”tänkte precis” och då var det ju bara nån dag sen. Så det jämnar väl ut sig.

Jaha, vad har hänt sen sist?

I lördags köpte jag både ny vårjacka och ny vårväska. Herregud, jag börjar få dyra vanor – shoppar loss stup i kvarten tycker jag. Vilket kan bero på att jag har råd. Det kan också bero på att jag på sistone har lyckats hitta sådant som jag gillar och som passar mig – bara en sån sak kan göra det mer lockande att leta kläder nästa gång. En god cirkel, helt enkelt. Och har man, som sagt, råd så är det enklare att ta beslut om inköp när man hittar rätt.

Konserten i söndags gick strålande, tyckte i alla fall jag. Publiken verkade också nöjd. Lite kul var det att självaste Alice Babs satt i publiken. Jojomen. :o)

Sen var den helgen slut och arbetsveckan bara rusar förbi. Har ägnat nästan all min tid åt nya datasystemet. Igen. Det känns som om man inte får något gjort, men i själva verket gör man ju något hela tiden. Bara inte det man hade tänkt sig… Idag har jag till exempel gjort statistik på alla anmälningar, vilket vi inte alls brukar vid den här tidpunkten, men eftersom det är nytt så ligger alla ansvariga på och vill veta. Ytterligare en sak som inte stod på attgöralistan, och som tog ett par timmar. Jobbet är en ständig träning i att gilla läget. Vilket jag oftast gör, ska tilläggas, så egentligen gnäller jag mest för att fylla bloggen ;o)

Och snart är det långledigt. Först några dagar i Skåne – för att fira dotterns födelsedag, träffa släkt och vänner, fira andra födelsedagar och valborgsmäss. Det ska bli riktigt skönt; ser till och med fram emot fyra och en halv timme på X2000 i vardera riktningen, när jag kan läsa eller se film eller bara titta ut genom fönstret.

Är tillbaka på jobbet en ynka dag nästa vecka – sen åker jag och älsklingen till Barcelona för en långhelg bara han och jag. Det ser jag fram emot så mycket att det riskerar bli antiklimax.

 
1 kommentar

Publicerat av på 25 april 2007 i jobbet, må bra, resa

 

Ett svar till “På det hela taget mår jag alldeles utmärkt

  1. Molly

    26 april 2007 at 7:21

    Säg hej till Malmö från mig! ;)

    Åh, gratta stora, stora tjejen från mig! (Shit, hon var ju precis nyfödd!!)

    *masor av kramar*

     

Kommentera

 
