RSS

Jag trodde jag var slut igår

30 Jun

Men herregud vad jobbigt det är att packa för semester. Halva huset har varit täckt av kläder, snorklar, köksprylar, handdukar, mer kläder, mp3-spelare, packlistor, kartor, pass, böcker, ytterligare kläder (på tork – varför tar det så lång tid för dem att torka for crying out loud?) och femtielva andra saker som man ska försöka hålla reda på.

Innan allt kommer i väskor känns det som om det är övermäktigt – och hur tusan ska allt få plats? Det tar evigheter att bli klar, modet sviker, man tar ett krafttag – och så börjar det reda sig. Allt kommer på plats i väskor, nästan allt på listorna är avbockat. Det verkar bli färre väskor än befarat. Middagen blev klar inte alltför sent. Jag är fortfarande vaken.

Då blir man ju misstänksam. Har vi glömt något?

 
5 kommentarer

Publicerat av på 30 juni 2007 i semester

 

5 svar till “Jag trodde jag var slut igår

  1. Anna

    03 juli 2007 at 16:42

    Du behöver verkligen din semester!!! ;-)

    KRAM!

     
  2. Molly

    04 juli 2007 at 9:35

    Nej, du/ni har inte glömt något. (Säger hon som har lyckats med konsten att packa EN resväska för en hel månad i Lanka.)

    Njuuuut!

    *kramar*

     
  3. Miriam

    19 juli 2007 at 13:11

    Hoppas du/ni har en skön semester!

    Kram!

     
  4. Anna-Bell

    24 juli 2007 at 8:32

    Hittade hit från en annan blogg.

    Ha en trevlig semester och hoppas att du packade ner allt.

    Anna-Bell

     
  5. A N N I K A

    31 juli 2007 at 12:18

    Anna-Bella: jag tror faktiskt att allt blev nedpackat. Att jag sen glömde hormontabletterna nere i Skåne var ju en helt annan historia…

     

Kommentera

 
