RSS

Kallt kaffe, men ingen poesi

30 Jul

Det var sant. Attans också.

Här sitter man alltså på kontoret och tittar ut genom fönstret lite då och då, ser solen speglas på husväggen mittemot, anar Tall Ships Race bortom ytterligare ett hus. Men mest är man sysselsatt med att kolla igenom alla mail som kommit och försöka räkna ut i vilken ordning man ska ta sig an allt som behöver göras. Smått och enkelt först, eller i rättvis kronologisk ordning, eller stort och krävande först kanske?

Fast det är tyst och skönt här. Bara jag och närmaste kollegan som jobbar på hela vår våning idag. Det betyder arbetsro – eller så förfaller man direkt och tycker att eftersom det är så tyst så är det väl inte så mycket att göra. Vad sägs om långlunch, förstärkt eftermiddagsfika och tidig hemgång?

Nähä. Skärpning nu. Mailen var det, och attgöralistan. Ska bara kolla om nån har uppdaterat sin blogg först…

 
5 kommentarer

Publicerat av på 30 juli 2007 i jobbet

 

5 svar till “Kallt kaffe, men ingen poesi

  1. Anna

    30 juli 2007 at 12:04

    ”Vad sägs om långlunch, förstärkt eftermiddagsfika och tidig hemgång?”

    Jo tack, låter bra i mina öron. Ska vi ses på bagericafeet om en halvtimme? ;-)

    Jag har visserligen jobbat i tre veckor redan, men jag lider ändå av motivationsbrist idag… :-(

    KRAM!

    PS… Angående mailen: Jag brukar göra en folder som heter ”under semestern”, och där lägger jag alla mail som kommit under semestern (utom den sista veckan) och sen avvaktar jag och ser ifall någon hör av sig angående dem. Annars deletar jag dem om ett par månader.

    …Fast berätta kanske inte det för min chef… ;-)

     
  2. puzzlan

    30 juli 2007 at 15:19

    Hej, kul och hitta hit! (Kom på att jag trots allt varit här för länge sen). Egentligen var jag på jakt efter din trädgårdblogg för att se om du överlevt sommaren, men kul att titta förbi här med. Välkommen tillbaka till jobbet!

     
  3. Molina

    30 juli 2007 at 19:03

    Jaha, nu fick jag lust att lyssna på Hylander. Och min skivspelare som är så usel! :0( Men visst är det skönt att softa på jobbet? :0)

    kram/E

     
  4. A N N I K A

    31 juli 2007 at 12:17

    Molina – du har åtminstone en skivspelare. Det har inte jag.

    Anna – lovar att inte berätta för din chef ;o)

    Puzzlan – jadå, både jag och trädgården har överlevt, tackar som frågar.

     
  5. Monni

    02 augusti 2007 at 11:17

    Det är på sätt och vis bra då att jag inte har kontorsjobb, mina patienter kan liksom inte vänta när jag tar långlunch. Jag menar: det var bara att ta ett djupt andetag och kasta sig över alla uppgifter direkt, och på så vis kom jag igång snabbt. Hade världens deg i huvet och ångest i bröstet när jag åkte in till jobbets första dag efter fyra härliga, lediga veckor…Men det gick bra. Kram!

     

Kommentera

 
