RSS

I’m meeeelting

07 Aug
Asså man ska ju inte klaga, men tusan vad varmt det är. Mitt kontorsrum vetter mot söder dessutom, så solen gassar rakt in. Har dragit ner persienner och öppnat ett fönster, men det har nog bara hjälpt marginellt. Det är ändå varmare i mitt rum än i alla kollegornas, som givetvis vätter åt norr. Lucky bastards. De som jobbar en trappa ner, i skuggigt gatuplan, har dessutom fräckheten att påstå att det är lite för svalt – en har kofta på sig, en annan har en fleecefilt över benen!
 
Själv har jag ståndaktigt avstått från att köpa både piggelin och kulglass i hembakad strut idag när jag var ute på lunchen (och blev ännu varmare) och dricker istället ett glas mineralvatten. Hurra. Men tänk vad smal jag kan bli om jag fortsätter så. I resten av livet… Eh.
 
Om jag bara orkade tänka skulle… göra nåt… typ… fast jag kommer inte ihåg vad. Gah!
 
2 kommentarer

Publicerat av på 07 augusti 2007 i i största allmänhet

 

2 svar till “I’m meeeelting

  1. Molly

    07 augusti 2007 at 21:24

    Du släpper ju IN värmen, när du har fönstret öppet! (Har en viss italienare lärt mig och tyvärr (?!) har han rätt.)

    *kramar*

     
  2. A N N I K A

    08 augusti 2007 at 8:22

    Honestly, det är lika varmt ute som inne även med fönstret stängt, jag lovar – den enda skillnaden är att om man har fönstret öppet så rör luften på sig en liten aning.

     

Kommentera

 
