RSS

Jag och mitt goda samvete

10 Aug

Lunch med leverantör på Nationalmuseum idag. Trevligt ställe med himlans god mat – och inte vidare billig mat heller. Leverantören bjuder – trevligt trevligt – och jag får välja vad jag vill säger hon. Själv ska hon ha skaldjursrisotto.

Mmm. Laxpudding med skirat smör. Eller lenrimmad lax med dillstuvad potatis. Eller potatisgratängen, eller lasagne med extra parmesanost, eller den där skaldjursrisotton rent av… Åh vad ska jag välja?

– En gazpacho, tack. Och vatten att dricka.

Hoppsan.

Ibland överraskar man sig själv.

Och sen då, till kaffet. Något att äta till? För leverentören ska ha en kaka. Och det står uppdukat massor av kakor på en disk. Bara att välja precis vad jag vill ha.

Mmm. Morotskaka! Eller brownie med chokladglasyr. Eller sockerkringla. Eller alldeles färskt wienerbröd, precis upplagt och ljuvligt doftande av vanilj. Hjälp, så mycket att välja mellan.

– Nej, tack, jag tar bara en slät kopp kaffe. Inget socker.

Vem sa det där? Tusan också. Eller, förlåt, jag menar – gud så bra, klart jag inte ska äta kakor. Sånt sysslar jag verkligen inte med.

Ikväll ska jag och älsklingen på bio och sen gå ut och äta. Får se om jag överraskar mig själv då också eller i sedvanlig ordning faller för fel mat.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 10 augusti 2007 i vikt

 

4 svar till “Jag och mitt goda samvete

  1. Anna

    10 augusti 2007 at 13:19

    Grattis! Duktigt! Jag hade nog aldrig klarat av att tacka nej till kaka i det läget…

     
  2. monni

    14 augusti 2007 at 10:11

    Heja heja!!!
    Gooooooo Annika!
    (ser du pom-pomsen och min splitt?)
    Kram!

     
  3. Miriam

    15 augusti 2007 at 13:27

    Vad bidde det efter bion då? ;)

    Kram!

     
  4. A N N I K A

    17 augusti 2007 at 9:50

    Efter bion blev det grillad kycklingfilé med rotsakspytt och tzatziki. Ingen efterrätt! Fast en liten Kilkenny och ett glas vin, vilket ju inte var så viktbefrämjandet det heller…

    Men inget godis på bion. :o)

     

Kommentera

 
