RSS

Lättare än jag hade trott

22 Aug

Så här duktig är jag: i måndags fikade jag med kollegorna men tog inte ens en smula av de nybakade kanelbullarna. I tisdags fikade jag med kollegorna och tog inte ens en smula av kladdkakan. Och det konstigaste av allt – det kändes inte särskilt jobbigt att avstå.

Annars var jag vrålhungrig hela måndagen, efter helgens frosseri, så jag fick komplettera med frukt efter ”lunchen”.

Men sen har det varit så hektiskt på jobbet, igår var verkligen ett lågvattenmärke när jag till slut blev så vansinnigt irriterad på att hela tiden bli avbruten. Enda fördelen med den arbetstakten är att man inte riktigt hinner bli hungrig. Då är det betydligt lättare att äta så här asketiskt.

Än har jag inte ledsnat på nutrilettbars. Pulvershaken på morgonen är ju ingen höjdare, men barsen (barsen!?) smakar fortfarande misstänkt likt godis.

Fast middagarna på kvällen är dagens riktiga höjdpunkter. Igår kycklingsallad, ikväll thaisoppa. Yum!

Vägt mig har jag däremot inte gjort än. Det ska jag göra imorgon kväll. Innan jag är på tjänsteresa och kalas i helgen…

 
2 kommentarer

Publicerat av på 22 augusti 2007 i vikt

 

2 svar till “Lättare än jag hade trott

  1. Anna

    22 augusti 2007 at 8:40

    KVÄLL??? Väger du dig på kvällen? Då väger man ju flera kilo mer än man gör på morgonen… ;-)

     
  2. Molly

    22 augusti 2007 at 15:30

    Haha! Anna, så sant! :D

     

Kommentera

 
