RSS

Eh…

30 Aug

I vintras började jag sticka pulsvärmare för att det var så förbaskat kallt på kontoret. Jag KAN sticka, men är ingen fantast direkt. Så det blev när det blev, vilket i klartext betyder att häromveckan blev jag klar med pulsvärmare nr 1.

I dag skulle jag börja på pv nr 2. Tja – det är ju ändå några månader kvar till nästa vinter, så jag har behöver väl inte stressa, va?

La upp maskor, stickade några varv och insåg sen att jag måste ha lagt upp fler maskor på pv nr 1, för den här blev mycket kortare. Alltså drog jag upp allt igen och… ja. Sen kom jag inte längre.

Kunde för mitt liv inte komma på hur man lägger upp maskor.

Jag la alltså upp maskor fem minuter tidigare utan problem, men nu var kunskapen totalt bortblåst ur mitt huvud. Försökte med alla varianter jag kunde tänka mig, men det blev inga maskor av det. Till slut började jag fnissa hysteriskt.

Så nu ligger stickorna och garnet där i soffan och väntar på att min alzheimer light ska släppa. Eller möjligen på att jag ska googla och hitta en beskrivning.

Borde man oroa sig när sånt här händer?

 
1 kommentar

Publicerat av på 30 augusti 2007 i hoppsan

 

Ett svar till “Eh…

  1. Molly

    01 september 2007 at 16:08

    Hahaha, nä, inget att oroa sig för. Hoppas jag. För sånt händer mig också med jämna (?) mellanrum.

    *kramar*

     

Kommentera

 
