RSS

Tradet

31 Aug

Har varit krasslig några dagar. Feber, inte så mycket men tillräckligt för att känna mig utslagen, och lite allmänt ynklig liksom. Inte kan jag sova ordentligt heller – är omväxlande för varm och för kall, vaknar med huvudvärk… Eländes elände. Har iallafall varit hemma några dagar, vilket väl har behövts, men tusan vad tråkigt jag har det. Inte ens titta på gamla filmer och tv-serier var roligt, läsa orkade jag inte koncentrar mig på, ingen uppdaterar sin blogg femton gånger per dag fast jag kollar. Och älsklingen har spelat golf två gånger, så inte ens honom har jag haft sällskap av så mycket.

Fast nu känns det lite bättre. Och snart är det helg.

Ute är det höst. Knappt 6 grader imorse, och flera av växterna i trädgården ser jättehängiga ut. Vissna, liksom. Redan? Kallt är det också på mornarna – nu har jag visserligen legat kvar under täcket de senaste tre mornarna, men innan dess stod jag och frös på perrongen.

Ärligt talat ska det bli skönt att plocka fram lammullströjor och vantar och scarves. Och fina höstkappan. Och sköna höststövlarna. Idag är det en sån där strålande höstdag – soligt, blå himmel, kallt och krispigt.

Fast det kunde ju gott dröja en månad till. Varade inte sommaren förra året in i oktober nästan?

Dessutom vet jag att det blir en mild vinter. Har nämligen fått höra till dödagar de senaste åren att om det är mycket rönnbär blir det en kall och lång vinter. I år har jag inte ett enda rönnbär på någon av mina buskar.

 
1 kommentar

Publicerat av på 31 augusti 2007 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Tradet

  1. Molly

    01 september 2007 at 16:10

    Sensommar, Annika. INTE höst. Okej? ;)h

     

Kommentera

 
