RSS

Rapport från Trondheim

11 Okt

I Norge är det kallt. Även inomhus. Sen hjälper det inte att jag vaknade genomförkyld, med såväl näsa som ögon rinnande. Perfekt tajming när man ska stå på mässa och se representativ ut… Men det var nog inte så många som såg det, det funkade fint på mässan idag. Ute ösregnar det, riktigt rejält. Och jag är alldeles för trött (febrig?) för att gå på kvällens festligheter.

Så dagens bästa är enligt följande:

  • Sidenunderstället jag packade ner i sista sekund (varmt utan att vara klumpigt under snyggbyxorna)
  • Vattenfasta mascaran jag impulsköpte på flygplatsen (jag som aldrig använder vattenfast)
  • Glasögonen jag alltid har med mig just in case jag inte kan ha linserna (visste väl att de nån gång skulle behövas!)
  • Gratisparaplyet som en medutställare delade ut (som jag inte tog, men fick låna av kollega som ville ha – och sen inte behövde)
  • Seinfeld på norsk TV (klassiskt!)
  • Min laptop och gratis internet på hotellet (hur ska man annars blogga?)

Tja. Allt som allt har jag det rätt bra faktiskt.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 11 oktober 2007 i jobbet

 

4 svar till “Rapport från Trondheim

  1. Mysan

    12 oktober 2007 at 7:37

    Men visst är det skönt när man ÄNTLIGEN får användning för de där grejerna man alltid släpar med på resor ”bara utifall att..”
    Jag menar, sannorlikheten att man spiller en halv mugg kaffe i knäet har väl aldrig varit så stor som den gången man inte packat ner något extra par byxor (för man ska ju bara vara borta över helgen…);-)

    Hoppas förkylningen är snabbt övergående och att våra vänner norrmännen är snälla mot dig!

    Krya på dig!
    // Mysan

     
  2. Anna

    12 oktober 2007 at 17:34

    Alltså, här kommer en dum fråga från Malmö…

    Sidenunderställ? Hur ser ett sånt ut?

     
  3. A N N I K A

    19 oktober 2007 at 9:12

    Sidenunderställ är som skidunderställ, fast väldigt tunt – eftersom det är gjort av siden. Varmare än nylonstrumpor, smidigare än vanliga långkalsonger. Finns på Twilfit bland annat – inte så billigt, men åååå så skönt att ha under på kontoret på vintern. Jag använder bara ”kalsingarna”, men det finns även överdelar för den riktigt frusne.

     
  4. Anna

    20 oktober 2007 at 14:47

    Jahaaaa! Jag försökte sätta ihop något som liknade en sidenpyjamas med skidunderställ och fick VÄLDIGT konstiga bilder. *rodnar*

    PS… Ibland undrar jag om blogger skämtar med sina ordverifieringar. Just nu har jag 8 bokstäver i en jättklump som jag ska tyda för att få lägga in mitt meddelande… ;-P

     

Kommentera

 
