RSS

Foten i kläm? Jajamänsan!

06 Nov

Man vet att det är för mycket att göra när magen knyter sig i kramp såväl före som under och efter måltider. När man vaknar och har gnagt små gropar i bettskenan. När det knakar i alla leder om man kommer ihåg att göra lite skrivbordsgympa för att åtminstone delvis få spänningarna att släppa.

Borde så klart lyssna på kroppen och varva ner, men hej – det hinner jag inte. Imorgon bitti, skittidigt enligt citronankors tidsuppfattning, åker jag till nästa kongress. Innan dess är det massor med saker som måste förberedas, layoutas, skickas till tryck eller skrivas ut här och så vidare. Plus att jag troligen bör packa lite till mig själv ikväll också.

Börjar bli rejält trött på att packa (för att inte tala om packa upp som verkligen är trist). Börjar bli rätt trött på att resa och bo på hotell också.

Fast på fredag ansluter älsklingen och sen ska vi ha alldeles egen hotellhelg när kongressen är slut på lördag eftermiddag. Min plan innefattar god mat, gott vin och ofantligt mycket softande. Vi får väl se om han har samma plan.

Nu ska jag tugga i mig lite ranitidin, och tänka på att nästa vecka är det mycket lugnare på jobbet.

Och så ska jag tänka positivt, det har jag lärt mig att man ska göra. Sluta gnälla så förtvivlat. Tänk på barnen i Afrika, de skulle vara glada om de fick bo på hotell minsann! Eh. Nämen – tänk så här: För tre år sen hade jag inget jobb alls och bara längtade efter att få stressa så att jag missade kaffepausen ibland. Tänk så här: Igår jobbade jag visserligen alldeles för många timmar, men allt jag gjorde blev klart. Avprickat på listan och kommer om två dagar att finnas tillgängligt för andra. Det är en bra morot och en skön känsla av accomplishment.

 
1 kommentar

Publicerat av på 06 november 2007 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Foten i kläm? Jajamänsan!

  1. Anna

    06 november 2007 at 16:47

    Förstår precis hur du känner. Om man aldrig reser i jobbet tycker man oftast det verkar jättekul och spännande att åka på tjänsteresa, men när man är mitt uppe i det blir det mest jobbigt och tråkigt. Och uppackningen är verkligen värst!!!

    Du gör helt rätt! Tänk positivt och se fram emot helgen, så fixar du det till nästa vecka, när allt lugnat sig. Man kanske kan styra magsyraproduktionen med tanken? ;-)

     

Kommentera

 
