RSS

Welcome to the neverending virusvarning

13 Nov

Amän nu blir jag snart gaaalen på alla dessa mail som fyller min mailbox och varnar för värstingviruset Welcome to the Matrix. Fick likadana mail för några år sen och då var det inte heller sant.

Snälla, alla ni som oroar er för virus och som dessutom gärna vidarebefordrar allt sånt här. Jag fattar att ni är oroade, men såna här varningar är så gott som ALDRIG sanna, utan små ”virus” i sig.

Gör era vänner (mig, bland annat) en tjänst. Läs om hoax i ett av mina tidigare blogginlägg, klicka vidare till F-secures lista på hoax – och låt sen bli att vidarebefordra…

Vaddå hoax? http://citronanka.blogspot.com/2007/03/lite-sunt-bondfrnuft-skadar-sllan.html

F-Secures listning av just Matrix-hoaxet http://www.f-secure.com/hoaxes/sumatrix.shtml

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 november 2007 i datorn

 

Kommentera

 
