RSS

Bättre och bättre dag för dag

16 Nov

Däckade så klart i rejäl förkylning i efterdyningarna av alla kongresser och resor. Innan och under tiden har man inte tid, men sen… Istället för spa blev det stillsamt jobbande hemifrån medan jag snorade och hostade. Och igår jobbade jag inte alls, för då hade jag feber. Sov och tittade på tv istället. Gamla avsnitt av Flying doctors och MacGyver piggar alltid upp. Hehe. Eller nya avsnitt av Studio 60 on the Sunset Strip (tusan så bra den serien är!).

Idag hade jag fortfarande feber, men inte så mycket, och hade tänkt jobba klart lite hemma. Men statistiken jag skulle behandla var inte klar, så det blev inget jobb. Och så här i retrospektiv var det nog rätt skönt. Blev ytterligare en lugn dag när jag läste ikapp på bloggar och forum bland annat.

Och plötsligt känner jag mig frisk igen. Tog en promenad bort till centrum, köpte lite gott till ikväll. När jag kom hem var jag full av energi! Visst är det märkligt det där – hur det märks så tydligt i kroppen när feber och förkylning släpper. Som om man druckit energidryck.

Älsklingen kommer hem om en stund, han har varit söderut och jobbat idag och var lite irriterad för att flyget hem var försenat. Men nu har jag dukat fint med linnerservetter och nystruken duk, gjort klart sallad och förrätt till ikväll. Bastun är uppvärmd så att han kan få en perfekt start på kvällen. Sen ska jag tända ljus (i nyputsade ljusstakar – jag sa ju att jag hade fått en energikick) och göra popcorn innan vi grillar fläskfilé och äter en riktigt god middag. Han har pysslat om mig när jag varit hängig – nu är det hans tur att bli lite ompysslad.

Det bästa av allt? Det är inte bara fredagskväll – utan vi har en helg framför oss utan ett enda måste inbokat. Jo, imorgon ska vi till svärföräldrarna på en drink, men det räknar jag verkligen inte som måste utan bara trevligt. I övrigt kan vi bestämma helt själv vad vi har lust och ork att ta itu med.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 16 november 2007 i må bra

 

Kommentera

 
