RSS

Vill du ha ett fikon?

23 Dec

Jag skulle kunna göra en lista på allt jag inte hunnit som kanske hade varit kul att hinna till jul, men struntar i det. Just nu känner jag mig nämligen nöjd ändå.

Har ägnat dagen åt att göra julgodis och baka – en riktigt favoritsysselsättning! På alla tillgängliga ytor står nu småkakor, pepparkakor, chokladgodis och knäck. Det enda orosmolnet är päroncognactryffeln som trots hela dan i kylskåpet fortfarande är för kladdig för att rulla till kulor. Känns mer som ganache än tryffel så jag funderar på om jag ska använda den som fyllning i en riktigt mäktig chokladkaka istället. Fast då blir det ingen tryffel alls på julgottebordet imorgon och det känns ju inte helt bra. Har gjort några extremt kladdiga testkulor som nu står i frysen. Kanske att jag kan doppa dem i choklad så att de får ett hårt skal?

Kidsen har klätt granen superfint och dessutom hjälpt till att städa utan att protestera allt för mycket (det gick till exempel mycket fortare när internetuppkopplingen la av och vi annonserade att modemet inte skulle startas om förrän allt var städat… moahahaha)

Älsklingen har handlat det sista till julbordet och gör just nu sillröra. Sen ska han städa köket efter mig – snällt va?

Om en stund skavi laga middag. Efter maten ska vi slå in de sista klapparna och älsklingen ska rimma (jag slipper helst). Det är nog inte helt osannolikt att vi provsmakar godiset också. Måste ju kolla så att det är gott nog att servera imorgon!

Ber att få önska er alla en riktigt riktigt skön jul!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 december 2007 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
