RSS

Mellandagsrapport

29 Dec

Oj vad vi har latat oss de senaste dagarna! :o)

Julhelgen har varit himla skön och trevlig; god mat i ganska lagoma mängder, mysigt umgänge med ena halvan av närmaste familjen och fina julklappar. Julgranen tindrar fortfarande. Mina två amaryllisar blommade magnifikt på julafton när vi hade gäster och började vissna dan efter – snacka om perfekt tajming. Jag steg upp i ottan (bokstavligt talat) på juldagen och sjöng med kören på julottan. Vi har till och med hunnit gå långa promenader. Vi har gått på bio och sett Guldkompassen med våra döttrar – en trevlig överraskning för min del, hade ingen aning om vad det var för historia. Jag och dottern har varit på mellandagsrea, mest för att byta varsin julklapp (för liten resp dubblett), men vi orkade titta litelite på annat också bland alla andra som var ute och shoppade.

Tryffeln med päroncognac funkade förresten utmärkt när den hade fått ett täcke av choklad – faktum är att den blev himla supergod, kanske just för att den är så kladdig (jodå, det finns kvar än).

Min bästa julklapp? Hm, har bara fått fina julklappar (inte så många, men fina) – men mest spännande är nog min Bamboo. En wacom-bräda som jag ser fram emot att använda vid bildbehandling bland annat. Har än så länge bara pluggat in den och testat en kort stund. Den ser cool ut. Och inte helt lätt så här i början, men det ska säkert lösa sig.

Nu när jag summerar det låter det inte direkt som om vi latat oss, men det har vi. Sovit länge, ätit långa frukostar, skrotat runt eller suttit och läst i flera timmar… Alldeles, alldeles underbart! Och det bästa av allt? Det är en hel veckas ledighet kvar! Och då ska vi hinna umgås med den andra halvan av närmaste familjen, inklusive nästansyrran. Det ser jag verkligen fram emot!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 29 december 2007 i i största allmänhet

 

4 svar till “Mellandagsrapport

  1. Anna

    29 december 2007 at 12:55

    Vi också! :-D

     
  2. Eva

    31 december 2007 at 13:35

    Härligt med mycket tid för att lata sig, det behövs emellanåt. :-)
    Gott nytt år!

     
  3. puzzlan

    03 januari 2008 at 15:01

    God fortsättning!

     
  4. Atahari

    03 januari 2008 at 20:25

    Den godaste marsipanen i år har varit den från Bräutigams med just *trumvirvel* päronkonjak i. Inte konstigt dina tryfflar blev underbara!

     

Kommentera

 
